La gran aposta d'aquest pacte és per al transport públic. I en especial, per al ferroviari, tenint en compte que la Generalitat ha d'assumir el control de Rodalies. El document preveu la creació de 1.000 nous quilòmetres de via, amb el desdoblament de part de les existents, el perllongament de les línies de metro i la finalització de la Línia 9. SALVADOR MILÀ, ICV-EUiA "Després d'aquest pacte començarà a ser veritat allò que, per una vegada, començarem a fer ferrocarril i no només els planificarem." A més, es vol reforçar la xarxa d'autobusos per fer-la més competitiva. En carreteres, es construiran més de 600 quilòmetres de nous eixos i s'actuarà en 550 més. A les rondes s'invertiran més de 50 milions per millorar-ne la seguretat. JOAQUIM NADAL, conseller de Política Territorial i Obres Públiques "Hem de ser conscients que les infraestructures físiques no ho són tot, però que sense infraestructures físiques no podem fer créixer el país." El pacte no defineix el traçat final de la ronda del Vallès, un dels motius del vot contrari dels partits de l'oposició i Foment del Treball, que no eren a la foto dels signants. La patronal PIMEC ha condicionat el seu sí que la carretera sigui una autèntica via ràpida. El pacte, però, sí que es proposa fer de l'aeroport del Prat un gran centre de connexions internacionals, així com assolir-ne la gestió des de Catalunya. Es calcula que l'aplicació del pacte generarà més d'un milió de llocs de treball.

El pla fa una aposta pel transport públic, amb especial atenció al ferroviari amb més de 1.000 quilòmetres nous de vies de tren. S’inclou, a més, que la Generalitat assumeixi la gestió de Rodalies.

En carreteres, el document inclou un paquet d’inversions i desdoblaments amb més de 600 quilòmetres nous d’autovia i l’actuació en 500 més. La gran obra és la ronda del Vallès, tot i que al pla no queda del tot definida. Per això, Foment del Treball no subscriu el pacte fins que sigui una via ràpida d’alta capacitat. Ni CiU ni el PP tampoc signen l’acord perquè el consideren insuficient. Un aspecte que el president de la Generalitat no ha passat per alt en el discurs. Montilla ha afirmat que “aquest no és un programa fet per un Govern d’uns partits contra uns altres” i, per això, tota la societat s’hi ha de sentir implicada.