Observem i mesurem els desplaçaments que cada dia fa el personal sanitari en un hospital. Després redefinim el traçat de manera que cada infermera atengui uns pacients determinats que estiguin més propers entre ells. Amb aquest canvi es pot reduir fins a un 30% el temps i la distància i, per tant, l'infermera té més temps per dedicar a cada pacient. El nou sistema de gestió consisteix a fer un diagnòstic de la situació i després aplicar les tècniques necessàries per a cada cas. Alguns canvis són tan senzills com aquests cartells. ROCÍO REJAS, infermera "En esta ficha tenemos todo lo que del usuario necesitamos saber..., por ejemplo para el personal gereocultor, el día que le toca la ducha." D'aquesta manera el personal s'estalvia de consultar la informació a l'ordinador. A més, utilitzar icones permet una identificació més ràpida i en minimitza els errors. La intenció es reduir les despeses i esforços innecessaris i millorar l'atenció al pacient. SANTIAGO NOFUENTES, director del Consorci Sanitari Integral "En el cas, per exemple, d'urgències, l'objectiu és disminuir de manera molt important el temps d'espera fins que hi ha l'assistència de l'ordre del 50% i, per exemple, reduir també el temps d'estada. De vegades ens trobem que un pacient està ingressat al servei d'urgències quatre hores, quan veus el temps que realment se li fa una actuació no arriba ni a dues hores." Des del sindicats es mostren prudents a l'espera que el mètode s'apliqui de manera definitiva, però de moment valoren positivament el sistema.