Una bafarada quadrada vermella amb una lletra blanca a l'interior, una B en el cas de BTV i una M en el del Metro. La proposta del dissenyador gràfic panameny Ricardo Salterio va resultar la guanyadora del concurs per escollir el logotip del futur metro del país, on s'hi van presentar 535 treballs. El jurat anunciava ahir el premiat, que havia de rebre 5 mil dòlars. La polèmica va començar als fòrums d'Internet i la notícia ha corregut com la pólvora. Aquest matí les autoritats del Panamà han decidit anul·lar el projecte guanyador i la premsa local no ha tardat a fer-se'n ressò. El president del jurat, l'arquitecte Ignacio Mallol, ha justificat la decisió dient que el logotip havia de ser original i les semblances són massa evidents. Ricardo Salterio, l'autor de l'obra, ha assegurat que no ha copiat la idea i que pot demostrar-ho. Ha explicat que volia una imatge fàcilment identificable per ciutadans i turistes, de manera que va adaptar el símbol clàssic de la bafarada a una P de Panamà i va incloure-hi la M de Metro. L'elecció del vermell -ha dit- va ser perquè és un color cridaner que es pot veure des de lluny.
El president del jurat, l’arquitecte Ignacio Mallol, ha recordat que una de les clàusules del concurs per escollir el logotip estableix que les propostes han de ser originals. Per aquesta raó, han decidit anul·lar la selecció. I és que tant el logotip anul·lat com el de BTV mostren una bafarada en color vermell amb una lletra a l’interior de color blanc que, en el cas de la televisió, és una B i, en el logotip panameny, una M.
El dissenyador gràfic panameny a qui han retirat el premi, Ricardo Salteiro, assegura que no ha copiat la idea i que pot demostrar quin ha estat el procés que ha seguit per crear la seva proposta. Ha afirmat que el seu objectiu principal va ser buscar una imatge que ciutadans i turistes poguessin identificar fàcilment. Per això, va decidir fer un fons vermell amb una forma similar a la P de Panamà i a l’interior va destacar la M de metro.
La polèmica per les similituds entre el logotip de BTV -creat per l’empresa Summa el 2005- i el del metro de Panamà ha sortit a la llum gràcies a Internet. Ha estat a través dels fòrums que es va avisar que la imatge del futur metro panameny era pràcticament igual a la de BTV.