Les màquines ja treballen a tot ritme. Aquí s'hi aixecarà un nou edifici de consultes externes i un altre per a les urgències que serà el doble de gran que l'actual. És la fase més important de l'ampliació d'un hospital que, en els últims deu anys, ha triplicat el nombre d'intervencions sense ingrés i ha augmentat en un 20% les urgències. MANEL DEL CASTILLO, director Hospital Sant Joan de Déu "Les consultes estan saturades, urgències saturades i necessitem un espai molt més gran." Estrenaran un nou espai i també un nou model d'hospital molt més humanitzat. Les habitacions seran individuals, el nadó no es separarà mai de la mare i els passadissos i les consultes es decoraran com aquesta planta, que ja està plena de dibuixos i sales d'esbarjo. L'hospital també vol ampliar els serveis i aprofitarà les tardes per donar cobertura als pacients del sector privat. Un servei totalment compatible amb la sanitat pública. MANEL DEL CASTILLO, director Hospital Sant Joan de Déu "No competeixen en absolut. Mai un pacient que està en la llista pública veurà com un privat li passa per davant." Amb aquesta ampliació, l'hospital vol posar solució a un dels problemes més importants del centre: l'aparcament. Està prevsit constuir un nou espai per a 400 vehicles. Per a l'arribada del metro, però, encara caldrà esperar. En aquests terrenys a tocar de l'Hospital, s'està construint la nova parada de Ferrocarrils de la Generalitat de la línia de Reina Elisenda i també la de Finestrelles de la L3. Unes estacions que faran que Sant Joan de Déu deixi de ser l'únic hospital gran de Barcelona que no té parada de metro.

El creixement de l’hospital va molt lligat a l’augment de pacients que ha tingut en l’última dècada. En una primera ampliació, ja es van crear una nova planta de maternitat i un nou centre de salut mental. Ara ha començat la segona fase, la més important. Tot plegat, té un cost de 80 milions d’euros.