Barcelona vol ser referent internacional de compres en Nadal. I per aconseguir-ho, l'Ajuntament ha destinat més de 2,6 milions d'euros a subvencionar activitats nadalenques, il·luminar carrers i dissenyar una campanya de comunicació que inclou anuncis de televisió, premsa i ràdio, amb un cost total d'1,3 milions d'euros. L'objectiu, incentivar les vendes. SÒNIA RECASENS, tinenta d'alcalde d'Economia, Empresa i Ocupació "Just en moment de crisi és quan cal tirar endavant amb projectes engrescadors que estimulin el comerç, el consum i dinamitzin l'activitat econòmica i facin retrobar la il·lusió dels ciutadans." Però, sens dubte, la gran novetat d'aquest Nadal és la pista de gel a la plaça de Catalunya. Una iniciativa de la Fundació Barcelona Comerç, que l'ha impulsat per estimular el consum i que ha estat objecte de crítica per a alguns partits de l'oposició. Entre les activitats que ha preparat l'Ajuntament per a aquest Nadal hi destaca la instal·lació d'onze avets de sis metres d'alçària, un en cadascun dels districtes de la ciutat i un de 12 metres a la plaça de Catalunya. Pel que fa al tradicional Pessebre de la plaça de Sant Jaume, que s'inaugurarà dijous, estarà inspirat en l'art romànic. RAQUEL GARCÍA "Els llums de Nadal il·luminaran 300 carrers de la ciutat i com a novetat tindem més hores de llum nadalenca. D'entrada, l'encesa es fa dos dies abans, el 30 de novembre i s'acaba un dia més tard. Ja que el dia de Reis els llums també estaran encesos." I ho estaran amb la nova tecnologia LED, que permetrà estalviar en el consum, que passarà d'uns 200.000 euros en la factura de llum a uns 10.000.
A més de la il·luminació, el nou equip de govern aposta en aquest primer Nadal de la legislatura per donar més pes a la tradició durant les festes. Hi haurà espectacle nadalenc fins i tot a la Font Màgica de Montjuïc, i una cantada de nadales a la plaça de Sant Jaume el proper 1 de desembre.
El consistori es gastarà més de 2,6 milions d’euros durant aquesta campanya de Nadal. Uns ingressos que es distribuiran en la subvenció del 50% de l’enllumenat, 500.000 euros per a la Fundació Barcelona Comerç i una campanya de publicitat.
Aquest any no hi haurà felicitació de Nadal a les llars, però sí una campanya de comunicació amb espots televisius inclosos, per intentar despertar “l’esperit nadalenc” i combatre el pessimisme que impera amb la crisi. Pel qua fa Turisme de Barcelona, ha llançat una altra campanya en línia a diversos països del nord d’Europa per atraure compradors internacionals.