A primera vista aquesta farmàcia sembla un establiment normal. Però quan hi entrem descobrim que no només ens atenen els farmacèutics. MARI CARMEN, clienta "Eh bueno, no sé a qué te refieres." Molts clients encara no s'han adonat que darrere el mostrador de la farmàcia dos robots busquen els medicaments i els dispensen al mostrador. MIQUEL ÀNGEL NAVALES, farmacèutic "És molt bo, perquè a vegades et demanen un medicament i es queden esperant perquè tu estàs parlant i se't queden mirant com dient: 'però si t'he demanat una cosa i no...' Llavors has d'explicar que està robotitzat i que cau per aquí..." NÚRIA, clienta "Doncs no m'he adonat. És la primera que veig. Tot el que sigui modernitat, va millor. Molt ràpid i va molt millor." Aquest sistema, que a poc a poc s'està introduint a les farmàcies, facilita l'atenció al públic. Els robots, a més, són previsors: organitzen el medicaments i fan un control de la caducitat dels productes. JOAN JOSEP BONCOMPTE, farmacèutic "Cada cop que entra un producte nou li fa una foto, agafa les mides per després mecànicament no fallar. Nosaltres no ens hem de moure, des del teclat disposem del medicament i ens arriba en 30 segons com a màxim. La robotització facilita que nosaltres puguem dedicar més temps al client, explicant el que és el medicament, la seva dosificació i els efectes secundaris." El robot no ha substituït el farmacèutic, que ara té més temps per a altres tasques. Però no tot són avantatges: aquest sistema requereix una forta inversió i un manteniment mensual, un cost que només es pot permetre una farmàcia amb un cert volum de vendes.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a