L’anunci de 2011 d’Estrella Damm ret homenatge a les coses bones que hi ha a Catalunya, començant pels tres millors futbolistes del món: Xavi, Iniesta i Messi. A la campanya participen també l’actor Quim Gutiérrez i el grup català Els Amics de les Arts.

La campanya publicitària fa un recorregut per la geografia catalana, com els Pirineus i l’estany de Sant Maurici, el clima mediterrani i figures de renom de la cultura com Gaudí, Miró i Rodoreda. Destaca tradicions tan catalanes com la sardana, la Patum de Berga i el Tió de Nadal. També recorda que els castellers han assolit enguany el reconeixement de patrimoni de la Humanitat. L’empresa cervesera tampoc es descuida dels productes gastronòmics.

Presència a Twitter

A més, per primera vegada un anunci de televisió incorpora un “hashtag” (#quetenim) per compartir impressions a la xarxa. Els creadors de la campanya conviden a publicar missatges a Twitter amb aquesta etiqueta destacant el bo i millor d’aquest país. Molts twitaires ja ho han fet, però molts d’altres aprofiten l’etiqueta “què tenim” per abocar-hi la seva opinió sobre l’anunci.

N’hi ha que es declaren fans de la nova campanya d’Estrella Damm, però reclamen que etiqueti les seves cerveses en català. Troben poc original l’anunci els qui ja han descobert espots molt similars amb cerveses d’Andalusia o de Xile. L’anunci d’aquesta cadena de supermercats també exalçava la identitat, en aquest cas, galega tot i que amb un toc afegit de sentit de l’humor.

Els missatges #quetenim han servit per expressar la queixa dels que viuen més de prop problemes del país com la corrupció o l’atur. També han fet sentir la seva veu tots els catalans que no se senten identificats amb el Barça. Això sí, als culers, quan se’ls pregunta “què tenim”, responen que el Madrid és a set punts.