CRISTINA MARTÍNEZ, equip directiu de l'Escola Cintra "Aquesta escola va començar per un grup de religiosos d'aquí, del barri del Raval, que van detectar nois que eren absentistes de l'escola i això era un signe de fracàs escolar bastant greu en el barri. Com que eren, molts d'ells, religiosos que treballaven a l'ensenyament, el que van pensar és donar resposta a aquesta mancança creant una escola, que és l'Escola Cintra, que acollís aquests nanos que en altres escoles no hi tenien lloc o els era difícil tirar endavant l'ensenyament i l'educació." "El van pensar amb uns trets significatius, que es continuen treballant, que són els de l'atenció personalitzada, amb un fort horari de tutoria i amb un seguiment també de les famílies, perquè també és important. O sigui, considerem que escola i família han d'anar a la una. Aquí, en aquesta escola, a cada curs hi ha dotze nanos i, a cada curs, les classes es reparteixen en dues i cada tutor té sis nanos. Aquí els educadors volen educar i ensenyar als nanos, però també aprenen amb els nanos. L'educador ha d'estar molt obert al treball en equip, primerament; i també obert, saber mirar i saber escoltar, quins nanos té al davant."