Per aquesta avinguda hi circulen cada dia uns 90.000 vehicles. I, sovint, ho fan amb excés de velocitat. Aquest és un dels problemes que denuncien els veïns. VÍCTOR ORTEGA, veí: "Hi ha molts cotxes i van ràpid". DAVID ORTEGA, veí: "Hi ha moments en què el tràfic és espantós, però, amb una mica de paciència..." "El carril bici ara és un perill potencial perquè no sents els ciclistes que vénen per tots llocs i només que trepitgis el seu carril estàs en risc de rebre un cop". Com a solució, les entitats de Sant Andreu i de Sant Martí proposen reduir l'amplada dels carrils circulatoris, crear un carril per a vehicles d'alta ocupació (VAO) i instal·lar el carril bici a la calçada. Així, diuen els veïns, la Meridiana deixaria de ser una via de segona. JOSEP BARBERO, president de l'AV de la Sagrera: "Sentim que la Barcelona humana i tot això acaba a la plaça de les Glòries. Perquè si parlem de carrils bici com déu mana, acaben a la plaça de les Glòries. De la plaça de les Glòries cap aquí no es parla de carril bici per la calçada amb la separació, la senyalització". El consistori reconeix que la Meridiana necessita una millora, però no la preveu a curt termini. Els veïns es pregunten per què la reforma de la Diagonal, en canvi, sí que és prioritària. L'Ajuntament respon. FRANCESC NARVÁEZ, regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona: "La Diagonal no és un carrer qualsevol de Barcelona. El tema de la Meridiana és molt diferent. La Meridiana és un carrer que ha passat de ser una autopista que entrava a l'interior de la ciutat de Barcelona a ser un carrer de barri, però amb una intensitat circulatòria important". Els veïns no es quedaran de braços plegats. En breu prendran nota de les freqüències semafòriques per demostrar que a la Meridiana el cotxe té prioritat respecte al vianant.