Un 28% dels catalans ha fet alguna compra per Internet, sobretot per contractar viatges o comprar entrades d'espectacles. És una de les conclusions de l'informe anual que Telefónica elabora sobre la Societat de la Informació a Catalunya. El text també destaca que Catalunya s'assimila a Europa pel que fa als usos dels dispositius electrònics. Ara un 73% de les llars catalanes té un ordinador i en la majoria dels casos també es disposa accés a Internet. Molts usuaris, però, encara no tenen prou confiança per fer moviments de banca on-line. Si fa deu anys la queixa principal dels internautes era la lentitud del servei, ara ho és l'excés de publicitat. Respecte l'any passat, el que més ha canviat és l'ús de les xarxes socials i l'Estat espanyol ja és el setè país del món en l'ús d'aquestes xarxes. LLUÍS CASTELLS, director de Telefónica Catalunya: "Por todo esto podemos afirmar que durante el año 2009 se ha producido una aceleración en el proceso de digitilización de nuestras vidas". El document recull també l'evolució que ha patit la societat de la informació durant els últims 10 anys. El perfil dels usuaris, però, no ha canviat: majoritàriament és el d'un jove d'entre 16 i 24 anys i que cursa o ha cursat estudis universitaris. Tot i així, l'accés a Internet per part de la gent gran ha augmentat durant la darrera dècada.

L’informe també recull altres dades, com que ara fa 10 anys la velocitat de la connexió era el principal maldecap dels internautes, mentre que ara el que més els preocupa és la publicitat a la xarxa.