A grans mals, grans remeis. I això és el que s'han aplicat els representats dels gremis de comerç de Barcelona quan han vist que Sant Jordi se celebrarà enmig de Setmana Santa. Un fet que no es produïa des de fa 10 anys. GAIETÀ FARRÀS, Gremi de Comerç, Serveis i Turisme de Barcelona "Sembla, en principi, que havia de ser pitjor per a les vendes. Fem l'esforç tot el sector econòmic per, d'alguna manera, incentivar aquestes vendes i per això un dels elements importants és el turisme doncs és un element també comprardor. Per això esperem que aquest efecte sigui contrarrestat per això". I la millor solució és que la Diada se celebri durant tota la setmana. Així els barcelonins que marxaran podran comprar els llibres o les roses des de dilluns. I els turistes que ens visitin la setmana vinent, coneixeran la festivitat i tindran més dies per participar-hi. SANTIAGO PAGÈS, Turisme de Barcelona "Nosaltres volem convertir el Sant Jordi en un producte turístic internacional per a la ciutat. Que es vingui a celebrar el Sant Jordi, que es vingui a gaudir d'aquesta diada única però que també els turistes internacionals vinguin a deixar els seus dinerets a la nostra ciutat que bona falta ens fa". Uns diners que arriben. Durant el primer trimestre de l'any els turistes JA han gastat un 20% més a la ciutat que durant el 2010. I les previsions per a aquestes dates són molt bones. S'espera que amb la campanya "Aquest any viu el Sant Jordi" durant tota la setmana se superin les xifres de venda de l'any passat en els productes típics de la diada.

La campanya “Aquest any viu el Sant Jordi durant tota la Setmana Santa” pretén ampliar la celebració de la diada i projectar-la com a pol d’atracció del turisme. Durant tota la setmana, els gremis implicats es posaran en marxa per contrarestar l’efecte dels que marxen de la ciutat de vacances. Per exemple, des de dilluns, el gremi de llibreters té programats 1.057 actes, els ciutadans podran comprar llibres i roses, i flequers i pastissers vendran especialitats de Sant Jordi. Els comerços també impulsaran iniciatives visuals repartint bosses als clients i adhesius sobre la diada.

Sant Jordi, un referent internacional

L’altre objectiu d’aquesta setmana de Sant Jordi és el turisme. A banda de tota la promoció que acolliran els carrers, les botigues, els restaurants i els hotels, s’ha impulsat una campanya publicitària a Internet amb bànners en portals de venda de bitllets d’avió. El sector florista també persegueix projectar Sant Jordi cap al turisme amb roses que evoquen monuments característics de Barcelona.

Dissabte 23 continuarà sent l’esdeveniment central amb 167 parades de llibres situades en diversos punts de la ciutat, el més emblemàtic, la Rambla. Precisament en aquest passeig s’instal·larà una webcam que retransmetrà per streaming tot el que passi durant la diada. Les imatges es podran seguir des del web de Sant Jordi.