funciona gràcies a la unió de tecnologies com la intel·ligència artificial i el reconeixement de llenguatge natural perquè pugui entendre el vocabulari de qualsevol persona. A través d’una app o de la pàgina web, l’usuari exposa els símptomes i la plataforma li va formulant preguntes per arribar a un prediagnòstic. Després, li ofereix les recomanacions pertinents i dona l’opció de contactar en línia amb un metge per tenir una opció addicional.
“En cap cas volem substituir la feina d’un metge, només ajudar en la primera intervenció”, remarca un dels cofundadors de Mediktor, Cristian Pascual, per a qui l’objectiu és facilitar la recollida d’informació i el primer triatge per determinar si caldrà ingressar o operar el malalt. En termes similar, el director mèdic del projecte, Oscar García-Esquirol, assegura que “si reduïm els temps per fer aquestes tasques, podem descongestionar les urgències i donar més temps al metge per dedicar-lo als malalts”.
La clau d’aquest servei es basa, però, en el rigor i l’encert. És per això que el projecte s’ha volgut provar amb estudis clínics en hospitals, fent que Mediktor valorés els pacients que arribaven a urgències abans que ho fes el metge i comparant després els resultats. Aquest estudi ha conclòs que el grau d’encert de l’eina és del 91 %.
Tot i que són conscients que no és possible aconseguir una fiabilitat del 100 %, els responsables de Mediktor asseguren que l’eina millora constantment. Ara acumula el coneixement de tres anys de funcionament i més d’un milió d’avaluacions i aprèn de cada nova interacció. Això la dota, diuen, d’una intuïció equiparable a la d’un metge amb 40 anys d’experiència. A més, un equip del clínic valida els resultats periòdicament.
Escolta l’entrevista a ‘La tarda de Barcelona’ amb el cofundador de Mediktor, Cristian Pascual: