JORDI FONT, portaveu d'USTEC "Amb totes les mancances que va tenir el procés de democràcia, les escoles eren realment centres democràtics i els claustres eren assemblees. Ara semblen més aviat misses que s'hagi de dir amén a la persona que oficia." JORDI ESTERICH, pare "Si no hi ha res que canviï estem disposats a arribar fins al final i el 14 de setembre, en plena campanya electoral, fer tot el soroll que puguem perquè el Departament entengui que la imposició no és un bon camí."
Tot i que no n’han donat xifres concretes, des del sindicat USTEC asseguren que s’estan produint situacions d’abús i que això fa empitjorar la convivència als centres educatius. Sindicat i docents han tornat a reclamar que el nomenament dels directors es faci de forma democràtica i no per designació, i han advertit que, si la situació no es corregeix, estan disposats a fer actes de protesta.
Alerten que el nombre de propostes de no-continuïtat s’han multiplicat respecte del mes de juny de l’any passat. Aquesta mesura consisteix a proposar al docent que abandoni el centre, tot i que aquest no hi està obligat i tampoc no se li treu la plaça en el cas dels treballadors públics. El professorat diu que treballar en una escola o institut en què no es volen els seus serveis genera mal ambient tant entre els professionals com entre els estudiants.
En la roda de premsa s’han explicat els casos de dos mestres que han rebut propostes de no-continuïtat als centres per motius com un embaràs, informar del dret a vaga als estudiants o convocar un claustre extraordinari per millorar la convivència del centre. Els mestres afectats coincideixen a destacar les actituds presumptament autoritàries dels directors d’alguns instituts i escoles, i la laxitud de les inspeccions quan s’han denunciat els casos. També un pare, membre d’un AMPA, ha alertat que en el seu centre el Departament d’Ensenyament ha imposat una direcció sense tenir en compte la voluntat de la comunitat educativa del centre.
Des d’USTEC no es descarten noves accions de protesta de cara a l’inici de curs, coincidint amb la campanya electoral del 27-S a Catalunya. Reclamen que es debati la ILP d’educació, l’única alternativa -diuen- perquè les direccions es proposin als claustres i siguin ratificades per les famílies als consells escolars, de forma més democràtica i participativa.