Des del 5 de setembre, la cita prèvia és obligatòria per a les gestions relacionades amb el padró municipal. Tot i això, desenes de persones acudeixen cada dia a les oficines d'atenció al ciutadà sense concertar dia i hora. "Como he venido sin cita y no lo sabía me han dicho que la próxima vez puedo sacar cita en esta página web o que puedo llamar a este número, así que podemos tener cita desde casa. Hoy me dejaron pasar, sí, para cambiar el domicilio del padrón" La cita prèvia ja era necessària per a tràmits referents a Hisenda, permisos d'obres i activitats, urbanisme o animals de companyia, entre d'altres. Però els tràmits del padró suposen el 60 % de les gestions habituals que es fan a les OAC. Per això, l'Ajuntament creu que amb la cita prèvia hi haurà menys cues i els ciutadans perdran menys temps. DECLA PILAR GUINCHARD, cap del Departament de Serveis Presencials "Sempre volem tenir la disponibilitat que una persona amb un màxim d'un parell de dies pugui fer el tràmit. Jo quan veig aquestes imatges de les cues a les 7 del matí i aviam qui arriba més d'hora penso que això ha de passar a la història. No forma part de la nostra manera d'entendre l'atenció ciutadana" Per demanar la cita prèvia, només cal entrar al web ajuntament.barcelona.cat/cita, trucar al telèfon gratuït del civisme, el 900 226 226, o també al 010, el telèfon d'atenció al ciutadà. Els usuaris que s'hi hagin donat d'alta prèviament, també poden fer-ho mitjançant l'aplicació MobileID. L'Ajuntament assegura que a partir d'ara només es podran fer tràmits del padró sense cita prèvia en casos d'extrema urgència justificada.
Els tràmits relacionats amb el padró municipal representen el 60 % de les gestions que es fan a les OAC. Fins ara, es podien fer el mateix dia, sense demanar cita prèvia. Des del 5 de setembre, però, ja no és així.
Tot i que des del juliol hi ha diversos cartells que ho avisen, molts usuaris encara no s’han assabentat del canvi. I aquest dimecres s’han produït algunes cues de ciutadans que desconeixien el funcionament. En alguns casos, els agents cívics de les OAC els han explicat quins passos han de seguir i, en algunes oficines, fins i tot, els han donat cita immediata per fer el tràmit, en cas d’urgència, com a mesura excepcional en aquest període d’adaptació.
L’objectiu d’aquest canvi, segons l’Ajuntament, és “organitzar millor el temps de la gent, que no hagin de perdre tanta estona a les OAC”. Segons la cap del Departament de Serveis Presencials, Pilar Guinchard, es preveu que “en un parell de dies tothom pugui tenir cita per fer el tràmit”.
Per demanar cita prèvia es pot fer a través del web ajuntament.barcelona.cat/cita, trucant al 010 o bé al nou telèfon gratuït del civisme 900 226 226. Els usuaris que s’hagin d0nat d’alta prèviament també poden fer-ho mitjançant l’aplicació MobileID.