Ramon Simó, director escènic de Copenhagen, comparteix amb Sergi Belbel, director del TNC, un viu interés per un subgènere gairebé inexistent en moltes tradicions dramàtiques: el teatre de temàtica científica. Perseguia aquesta obra des de feia temps, i amb raó perquè l'arquitectura teatral de 'Copenhaguen' és brillant. L' enigmàtica entrevista, el 1941, entre el físic danès Niels Bohr i l'alemany Werner Heisemberg és rememorada des del present pels seus protagonistes i la dona del científic danès. D'aquesta manera, l'obra és una intrigant especulació sobre fins a quin punt els dos físics havien posat o no la ciència al servei d'interessos militars. RAMON SIMÓ, director escènic "Tot és tan ambigu, tot és tan irreal, fins a cert punt, tot acaba entrant en uns interessos tan difícils de delimitar. Que és clar, la peça ens posa dins d'aquesta tesitura: on és la responsabilitat, on és la voluntat. Què es podria fer per aturar-ho...què no es podria fer." El paper de Rosa Renom no és accessori. La seva presència assegura que la terminologia científica sigui en tot moment clarificada, la qual cosa no deixa mai a l'espectador fora de joc. Un joc que funciona també perquè a l'escenari hi ha tres primeres espases.