Comença la transformació del carrer de Pi i Margall en un eix verd que connectarà el Parc de les Aigües amb el passeig de Sant Joan. Aquest dimarts, 7 de juny, s’inicien els treballs previs en aquest tram, comprès entre la plaça d’en Joanic i la ronda del Guinardó. El projecte convertirà aquest carrer en una avinguda amb el trànsit pacificat a 30 km/h, amb més espai per als vianants i més zones de verd.
Amb la reforma, les voreres seran d’entre cinc i 12 metres d’amplada, segons el tram, es combinaran els espais verds amb zones d’estada i els vianants passaran a ocupar el 70 % de l’espai del carrer (justament el que ara es destina als vehicles privats). De pujada hi haurà un carril per a busos i veïns, i un nou carril bici segregat; de baixada, un carril compartit per a busos, veïns i bicis.
Treballs previs: entre el 7 i el 20 de juny
Fins al 20 de juny es faran els treballs previs de l’execució de l’obra. Es demoliran les voreres i es retirarà l’arbrat existent. Mentre es fan aquestes tasques es mantindrà en tot moment un carril de circulació per sentit i no hi haurà cap parada de bus afectada.
Primera fase d’obres: fins al desembre del 2022
A partir del 20 de juny s’iniciarà la primera fase de les obres d’aquest carrer dels districtes de Gràcia i el Baix Guinardó. A la banda Besòs, es treballarà en el tram comprès entre el carrer de Ca l’Alegre de Dalt i la ronda del Guinardó, on es deixarà un carril de circulació per sentit. Al cantó Llobregat, les obres seran entre la plaça d’en Joanic i Ca l’Alegre de Dalt. Aquí es mantindrà un carril de circulació en sentit descendent, mentre que de pujada es desviarà pels carrers de l’Escorial i Sant Lluís.
Segona fase d’obres: fins al maig del 2023
A partir del desembre del 2022, en la segona fase de les obres s’actuarà a les bandes de carrer oposades als trams ja realitzats. Tot i això, sempre es garantirà un carril per sentit, excepte en el tram comprès entre el carrer de Sant Lluís i la plaça d’en Joanic que es desviarà.
Tercera i última fase: fins a l’octubre del 2023
En aquesta darrera fase, a partir del maig del 2023 i fins a l’octubre s’acabaran els trams d’urbanització que hagin quedat pendents.
Adeu a una altra autopista urbana
La nova via de Pi i Margall formarà part del corredor verd que enllaçarà el Parc de la Ciutadella amb Collserola, passant pel passeig de Sant Joan, la plaça d’en Joanic i el Parc de les Aigües. La reforma, a més, segueix el model que s’està aplicant en les intervencions d’altres grans eixos de ciutat com l’avinguda Meridiana, la Diagonal o la via Laietana, i que busca que les grans avingudes deixin de ser autopistes urbanes.