El barri de Sant Pere estrenarà, ben aviat, tres equipaments dins d'un palau. Desprès de dos anys d'obres de rehabilitació, l'antic Palau Alòs ha recuperat l'estructura medieval que tenia, adequada per a l'ús ciutadà. El nou espai acull una escola bressol, una escola de formació d'adults i el Casal del Joves Palau Alòs. XAVIER CUBELLS, director de Serveis a les persones de Ciutat Vella "La idea és que sigui un espai polivalent que pugui ser utilitzat i optimitzat per com més gent millor i que no sigui només un espai per a una entitat o dues entitats". El districte ha organitzat una setmana de portes obertes perquè els veïns puguin comprovar com ha quedat l'antiga seu de la Penya Barcelonesa. PILAR JIMÉNEZ, veïna "Llevo aquí 48 años y mis hijas venían aquí al baile. Ésto ya no parece ni lo mismo, porque ésto era grande, pero claro estaba muy viejo y muy mal. Pero ahora ha quedado que da gusto". PILAR MARTÍNEZ, veïna "Me ha gustado mucho y además me he acordado de cuando era joven, a los 16 años, que venía aquí a bailar y me lo pasé muy bien. Y lo he visto muy cambiado y muy bonito". Els qui no estan tan contents són els pares de l'escola bressol Puigmal. Tot i que l'equipament compleix la normativa de la Generalitat, consideren que ni l'estructura, ni l'emplaçament, no són els adients per a una escola bressol. També lamenten que l'Ajuntament no s'hagi reunit mai amb ells per discutir el projecte. ISABEL MARTÍNEZ, AMPA Escola Puigmal "No només això sinó que el síndic ens dóna la raó i l'Ajuntament ni li contesta. El que ve a dir el síndic en la resolució és que, tot i complir la normativa arquitectònica, no compleix amb els drets fonamentals dels menors". EVA RUST, presidenta AMPA Escola Puigmal "Hem fet una enquesta interna amb els pares i mares, per demanar si estarien disposats a traslladar-se o preferien quedar-se a l'escola tot i les mancances de pati i la resposta ha estat unànime, preferim quedar-nos allà". L'escola bressol obrirà el setembre. Els altres dos equipaments entraran en funcionament a mitjan abril.