(Agències/Redacció) El Circuit Festival 2023, que converteix Barcelona en la capital mundial del col·lectiu LGTBI, comença aquest dissabte a la ciutat comtal, on espera reunir desenes de milers de persones de més de 80 nacionalitats. La portaveu de Matinée Group, Ángela Ballesta, ha explicat a EFE que es tracta del festival per a públic LGTBI més gran del món en termes de durada, ja que són nou dies (entre el 5 i el 13 d’agost) amb més de 40 DJ en actuacions repartides per diferents barris i locals emblemàtics de la ciutat.

El cartell del festival inclou dotze festes amb DJ com Enrico Meloni, Flavio Zarza, GSP, Abel, Allan Natal, Allison Nunes, Anne Louise, Chris Bekker, Karsten Sollors, Mor Avrahami, Sagi Kariv i Pagano.

A més, entre els principals espais hi figuren la Sala Razzmatazz, el GO! Beach Club, Sala Input i Fira Gran Via 2 de l’Hospitalet. També ho celebra el parc aquàtic Illa Fantasia de Vilassar de Dalt (Maresme), que acollirà un dels esdeveniments més icònics del festival, la festa Water Park Day.

“Tolerància, respecte i diversió”

En aquesta edició, s’esperen el doble d’assistents que l’any passat de països asiàtics, com la Xina o Corea, també hi haurà molts assistents europeus, dels Estats Units i dels països on l’homosexualitat està condemnada. Per a aquests ciutadans que són perseguits per la seva homosexualitat Barcelona “els ofereix una experiència completament diferent, de tolerància, respecte i diversió”, apunta Ballesta.

El Circuit va néixer fa 16 anys

Els organitzadors, Matinée Group, indiquen que el festival contracta 500 persones de manera directa i més de mil de manera indirecta. El Circuit Festival va néixer fa 16 anys —la pandèmia de la covid va comportar una parada de dos anys— i s’ha consolidat com una esdeveniment de referència en el turisme de gais, lesbianes, bisexuals, trans i intersexuals, que troben en Barcelona una destinació acollidora. Es calcula que cada participant al Circuit es gasta uns 250 euros al dia sense comptar l’allotjament.

Els comerciants augmenten la facturació

Alguns comerços noten un augment de la facturació durant els dies en què es celebra el Circuit Festival, especialment les botigues amb productes orientats a la comunitat LGTBI. A les botigues de moda triomfen els complements de bany per als assistents de l’esdeveniment més important: el Waterpark, que es celebra al parc aquàtic d’Illa Fantasia.

“Els productes estrella són els banyadors, el tipus slip, amb brillants, lluentons o colors neó”, explica Santi Climent, subencarregat de la botiga ES Collection. També es demanda molta roba estiuenca lleugera: “Roba casual: samarretes bàsiques o de tirants”.

Aquests dies el tipus de client canvia. Es preveu que bona part dels assistents vinguin de fora i això es fa notar als establiments. “Venen de tot tipus de països i a més venen de països on l’homosexualitat no la poden manifestar i aquí sóm més liberals i els hi podem donar a aquest turisme una mica de llibertat i que s’expressi com li vingui en gana”, declara Pedro Palomero, responsable Zona Eleven.

Les botigues de complements proteics, com ara Bioenergy, al carrer del Consell de Cent, també reben molta clientela del festival: “Durant el Circuit normalment el número de clients puja un 20 per cent. Són vendes una mica més petites, perquè són turistes que es queden pocs dies. Facturem entre un 5 i 10 % més a l’agost”, admet Sergio Ricciardi, gerent de l’establiment.

Comparteix a: