Una part dels veïns de la ronda de Sant Antoni no vol que el trànsit rodat torni a la via quan es faci la reforma definitiva. Aquest dilluns a la tarda, representants de Fem Sant Antoni i de la Xarxa Veïnal del Raval, han demanat que els cotxes continuïn vetats en aquest punt. Una proposta a la qual donen suport una cinquantena d’entitats i AFA dels centres escolars de la zona.

Aquestes dues associacions veïnals expliquen que en la darrera reunió amb l’Ajuntament de Barcelona (el 5 d’abril), el consistori els va presentar dues propostes: una ronda completament pacificada (amb arbrat, bancs i espais per a usos infantils) i una altra “semipacificada” (amb un carril de baixada per a autobusos). La seva aposta és mantenir la primera opció. Reclamen una via “que generi cohesió entre els dos barris i no representi una frontera que ens separi”. A més, no volen “ser l’excepció en un procés de pacificació general de la ciutat”. Avisen que si no es té en compte la seva opinió, iniciaran accions de protesta.

El projecte del 2018, “desfasat”, segons els veïns

En un comunicat, les entitats veïnals assenyalen que “després de 15 anys amb la ronda sense cotxes”, el projecte que es va presentar el 2018 “està desfasat”. La reforma va evidenciar les diferències entre els socis de govern en el darrer ple municipal, quan es va votar una proposta de Ciutadans que demanava respectar l’acord i posar-lo en marxa. BComú s’hi va abstenir, mentre que el PSC, com la resta de grups, hi ha votat a favor

La proposta que es va acordar el 2018 dibuixava voreres més amples, un carril per sentit per a busos, taxis i trànsit local i un carril bici bidireccional al centre. També es preveia un cordó de serveis per càrrega i descàrrega a la banda de l’Eixample.

La Plataforma d’Afectats per la Llosa de Sant Antoni demana l’obertura al trànsit

De la seva banda, la Plataforma d’Afectats per la Llosa de Sant Antoni defensa que el projecte del 2018 és compatible amb el pas del vehicle privat. Demanen mantenir dos carrils per al transport públic, un de pujada i un altre de baixada, carrils bici en ambdós sentits i ampliar les zones de càrrega i descàrrega, entre d’altres.

Comparteix a: