És un dels tallers que feia servir la banda. A dins s'acumulaven centenars de peces de cotxes robats. Se'ls havien emportat de concessionaris de tot Catalunya. Després, muntaven el motor o la xapa en automòbils sinistrats. De manera, que l'automòbil quedava com nou i ningú sospitava res. Sobretot, perquè a ulls de la policia, tots els papers estaven en regla. Els lladres coneixien molt bé el sistema i esborraven tots els números dels bastidors, de manera que els Mossos ho han tingut molt díficil per lligar caps i detenir tot el grup. La investigació ha durat més d'un any. XAVIER CORS, cap de la Unitat Central de Robatoris dels Mossos "Els detinguts també tenien contactes amb grups de narcotraficants. Els venien automòbils d'alta gamma". La banda col·locava dispositius GPS com aquest dins dels cotxes. Així, podien localitzar els vehicles quan volguessin. Per exemple, quan sabien que algú portava un carregament de droga. L'assaltaven i es quedaven amb tots els estupefaents. De moment, hi ha 15 persones detingudes. A dues d'elles les van arrestar a Barcelona, als districtes de Gràcia i d'Horta-Guinardó. Un és el gestor que s'encarregava de tots els tràmits abans de vendre el vehicle. A casa seva hi van trobar molta documentació que ha permès estirar el fil i localitzar més cotxes robats.

Els Mossos d’Esquadra han desarticulat la banda més activa dels darrers anys dedicada a la sostracció de turismes de luxe a concessionaris pel mètode de l’encastament. En l’operació, s’han detingut 15 persones.

L’operació es va iniciar a finals de setembre de l’any passat després d’un augment de robatoris de cotxes en concessionaris i tallers mecànics. La investigació ha permès determinar que el grup estava liderat per dos germans, un d’ells propietari d’un taller mecànic d’una població de la comarca de l’Anoia. Segons la investigació, la banda comprava vehicles de gamma alta procedents de sinistres abans de ser desballestats. Després, encarregava el robatori d’un altre vehicle de la mateixa marca i model que el sinistrat en un concessionari. Més tard, desmuntava el nou i tornava a muntar les peces en el sinistrat i, finalment, venia el vehicle reparat com un cotxe de segona mà.

Venien els cotxes a traficants de droga

Les indagacions han permès saber també que el grup feia servir els vehicles robats per cometre nous encastaments i que els venia a traficants de drogues. Aquests no sabien, però, que els vehicles portaven instal·lants un navegador GPS, fet que permetia a la banda localitzar-lo posteriorment per assaltar-lo amb la droga. L’operació continua oberta i no s’hi descarten més detencions.