Més enllà del turista de totat la vida, n'hi ha també amb un perfil força diferent. DELPHINE PRIOLLAUD, turista creativa "Viatjo per tot el món fent quaderns de viatge. M'instal·lo en una regió, país o ciutat i dibuixo tot el que veig". La Delphine és una turista creativa. Es paga els viatges fent de professora de dibuix a persones que tenen inquietuds artístiques. La Fundació Societat i Cultura calcula que a Barcelona hi passen cada any milers de turistes que, com ella, porten la seva creativitat. VÍCTOR CUCURULL, director de la Fundació Societat i Cultura "És una autèntica descoberta. Ningú s'havia plantejat fins ara que podia existir un visitant a la ciutat de Barcelona que no vingués només a mirar, sinó que vingués a oferir allò que millor sap fer". Una tendència que, segons la fundació, té marge de millora. Consideren que la ciutat encara té potencial per atraure molts d'aquests turistes. GREG RICHARDS, creador del concepte "turisme creatiu" "No solo los turistas tienen que ser creativos, también los destinos tienen que desarrollar experiencias creativas". En molts casos el turista creatiu aprofita els equipaments culturals de la ciutat per mostrar allò que fa. Darrerament, una coral d'un institut dels Estats Units ha arribat a llogar, fins i tot, el Palau de la Música. És l'exemple més clar del que aquest turisme pot aportar a la ciutat. Llogar el Palau de la Música no és, precisament, barat.