Amb la remodelació s’ha instal·lat també un sistema de recollida pneumàtica de residus. La nova configuració de la travessera manté a banda i banda dos carrils de circulació i un per a bus i taxi. A la mitgera central s’hi han posat palmeres, com a la resta de trams reformats de la ronda del Mig. La tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, ha dit que aquesta reforma “inspira” el consistori per a altres intervencions, com la de Pere IV o la Meridiana.
Els comerciants respiren més alleugerits amb la reforma acabada. La presidenta de l’associació de botiguers de la travessera de Dalt, Virgínia Espada, ha explicat a betevé que les obres van reduir un 40 % les vendes. “Esperem recuperar-ho perquè la veritat és que hi passa més gent”, ha valorat. Veïns i comerciants faran una festa d’inauguració el dissabte 10 de juny. Pel regidor de Gràcia, Eloi Badia, la culminació de les obres tanca una “cicatriu” oberta al districte.
Polèmica per uns jardins
La reforma de la travessera deixa, però, un enfrontament obert entre el districte i un grup de veïns propers als Jardins de Menéndez y Pelayo, on s’ha construït un aparcament subterrani. Als balcons s’hi poden veure pancartes amb lemes com “Veïns menystinguts”, “Regidor dimissió” o “Volem els jardins pactats”. Els veïns reclamen que els nous jardins es tanquin a la nit per seguretat i evitar sorolls. El districte no ho descarta, però d’entrada els vol deixar oberts. A l’estiu començaran els treballs per enjardinar l’espai.