L’Ajuntament de Barcelona ha declarat la guerra als usuaris de patinet elèctric i de bicicleta que circulen amb excés de velocitat per l’eix verd del Consell de Cent i la resta de carrers pacificats de la superilla de l’Eixample. Segons les dades d’un radar pedagògic que el consistori va instal·lar a l’entorn, la velocitat mitjana dels vehicles que circulen per la superilla dobla el màxim permès, de 10 km/h. Dels conductors fitipaldis, un 82 % són usuaris de patinet elèctric i ciclistes.

El tinent d’alcaldia i regidor de l’Eixample, Jordi Valls, ha explicat que des del 18 de setembre l’Ajuntament ja ha desplegat una brigada d’agents cívics per recordar als conductors les condicions per circular pels eixos verds, però que a partir d’ara redoblarà la pressió amb la presència de la Guàrdia Urbana. “El problema és seriós i farem servir tots els instruments… les sancions són un instrument”, ha dit Valls. De fet, ja fa setmanes que hi ha un reforç de la policia municipal “estructural i fix” a la superilla de l’Eixample.

Més control a la càrrega i descàrrega

La pressió policial als qui condueixin més ràpid del permès també se sumarà un control més estricte del compliment de càrrega i descàrrega. Jordi Valls ha assegurat que els últims mesos ja s’han imposat sancions als transportistes que fan les operacions fora de les zones senyalitzades, però que a partir d’ara els agents de la Guàrdia Urbana també intensificaran el control i les denúncies als qui no aparquin els camions i furgonetes als llocs habilitats.

La campanya de sancions i de control policial és una pota del paquet de mesures que l’Ajuntament va pactar amb veïns i entitats de l’Eixample per millorar el funcionament dels eixos verds impulsats durant el mandat passat. En aquest sentit, a finals d’octubre també començaran les obres per allargar la vorera central de la rambla de Catalunya, on es creua amb el carrer del Consell de Cent. Antigament, els cotxes i motos podien travessar la rambla per aquell punt, però des que es va inaugurar la superilla ja no ho poden fer. Malgrat tot, per la configuració de la vorera i de l’asfalt, molts conductors se salten la prohibició.

També s’habilitarà un pas per a vehicles comercials a la Gran Via, a la cruïlla amb el carrer de Girona (costat muntanya). Ara mateix hi ha unes pilones que impedeixen que les furgonetes arribin de manera legal al tram de Girona entre la mateixa Gran Via i el carrer de la Diputació; amb el canvi, els vehicles comercials hi podran accedir.