El passeig de Gràcia no és lloc exclusiu de marques de luxe i grans firmes de roba “low cost“, la moda emergent barcelonina ha aconseguit tenir-hi un aparador encara que sigui de forma temporal. Fins al 6 de juliol s’hi ha instal·lat La Pop Up, una botiga efímera que mostra el talent de les dissenyadores Carlota Ranera, Sabina Teruel, Ksenia Tsvierkun, Peta Moreno i Candela Rosito.

La iniciativa ha estat gràcies al programa d’emprenedoria BFF Barcelona Fashion Forward, que promou l’ICUB a través del Disseny Hub amb la col·laboració de Barcelona Activa. Un equip del ‘Plaça Tísner‘ ha passat per La Pop Up i ha parlat amb tres creadores de les quatre empreses guanyadores de la 4a edició del programa d’emprenedoria de moda BFF.

Des de la seva creació, BFF ja ha assessorat 54 empreses i marques del sector de la moda, i té l’objectiu d’impulsar i acompanyar dissenyadores i marques de moda emergents. Les firmes seleccionades han estat Sabinis, Carlota Cahis, Love by Ksenia Karpenko i Other. ordinary apparel.

Carlota Cahis a La Pop Up

El punt de Carlota Cahis

La dissenyadora catalana Carlota Ranera creu que és “fantàstic tenir un punt de trobada al passeig de Gràcia on poder ensenyar les peces“. La seva firma, Carlota Cahis, ja s’ha fet un lloc destacat en la venda en línia de disseny contemporani creat amb gènere de punt, un material que ella sempre havia vist de petita a casa seva, on l’armari de la seva mare estava ple de “punt fi i punt delicat”, afirma Ranera. La dissenyadora vol que aquest teixit sigui accessible a la gent jove amb uns dissenys actuals, còmodes i a preus raonables.

Amor des d’Ucraïna

La ucraïnesa Ksenia Tsvierkun, dissenyadora de Love by Ksenia Karpenko, també exposa i ven els seus dissenys a La Pop Up (passeig de Gràcia 44, a l’espai de la marca de cotxes Lynk & Co). Va arribar a Barcelona poc abans d’esclatar la guerra, i aquí ha continuat la seva carrera com a dissenyadora, amb peces que porten “símbols culturals que transporten a la contemporaneïtat“, com els ocells, “que representen la llibertat de la vida”, explica Tsvierkun. I defensa l'”slow fashion“, que “no dura temporades sinó generacions“.

Feminitat als peus

Sabina Teruel té molt clar el terreny que trepitja. Fa més d’una dècada que va iniciar-se en el disseny de calçat i la seva firma, Sabinis, es caracteritza “per la cura amb què es fa cadascuna de les peces“, defensa Teruel, que “uneix l’artesania tradicional amb la innovació en el disseny“. Dissenys que busquen “la feminitat” a través de materials “de proximitat d’alta qualitat”.

Other.ordinary apparel és la quarta marca que exposa les seves peces en aquesta botiga efímera, peces que s’inspiren en la simplicitat, amb propostes funcionals, versàtils, atemporals i sostenibles.