tuneladora L9 Mandri

Després d’anys d’endarreriments i dificultats, la tuneladora de l’L9 ha arribat a Mandri. I això permet a la Generalitat posar data al tram que hi ha pendent entre la Sagrera TAV i el Guinardó – Hospital de Sant Pau, un trajecte de 3,6 quilòmetres que entrarà en funcionament a finals del 2027. Ho ha confirmat la consellera de Territori, Ester Capella, en una visita d’obres al pou de la tuneladora de l’L9 a Mandri, la mateixa setmana que la perforadora ha arribat fins a aquest punt. Capella ha defensat que el govern invertirà 925 milions per aconseguir que l’L9 i l’L10 del metro “assoleixin un màxim potencial i doni major robustesa al transport de Barcelona.”

Els últims mesos han desgastat molt la tuneladora, que ara haurà d’aturar l’activitat durant 14 mesos per tasques de manteniment i per canviar-ne la roda de tall, que està molt malmesa després d’haver perforat el subsol de granit. Un canvi que costarà 12 milions d’euros. Està previst que la tuneladora es torni a posar en marxa a l’estiu de 2025 per enfilar el tram entre Mandri i Lesseps.

Tota l’L9, al 2030

L’aturada de la perforadora comportarà un nou endarreriment en la posada en marxa de tota aquesta obra de la L9. En declaracions a TV3, la consellera Ester Capella ha dit que tota la línia estarà enllestida al 2030. Un retard que ha justificat per les “múltiples dificultats de l’orografia de Barcelona” .