Els maquinistes han fet avui una nova jornada de vaga a Renfe, que s'ha desenvolupat sense incidents remarcables. En aquest tercer dia d'aturades les aglomeracions s'han produït principalment al migdia, quan només circulava un de cada tres combois. Això ha provocat que s'acumulessin els passatgers a les andanes i que les esperes superessin, en alguns casos, els 30 minuts. "Hi ha portem mitja hora esperant-se, per agafar el de Manresa que passa per Cerdanyola del Vallès." "Portem 20 minuts esperant i la veritat és que és una pèrdua de temps radicalment i a part que fa bastanta calor i és una mica agobiant." "Muy mal porque yo llevo aquí por lo menos una hora i pico esperando el tren y todavia no viene." A partir de les cinc de la tarda, quan s'han ampliat els serveis mínims al 66 %, s'han diluït les cues i s'han buidat les andanes. Segons Renfe, els serveis mínims no s'han complert i s'han quedat al 94 %. Així que no s'ha garantit que circulessin el 66 % dels combois en hora punta i 33 % durant la resta del dia. Això ha provocat que hi hagués més aglomeracions. "Estem farts perquè la gent anem a treballar, a les hores que passa que ells fan vaga i nosaltres que? Ens arrisquem amb el treball no pot ser això." "Arribem tard a la feina i paguem el bitllet igualment i la vertitat és que no se com acabarà això i ens fa molta ràbia." També hi havia vaga en els trens de mitjana i llarga distància, en aquest cas, amb uns serveis mínims d'entre el 65 i el 72 % durant tot el dia. Dijous hi haurà una nova jornada de vaga, i el sindicat Semaf ha convocat tres aturades més, per al 24 i 29 de juny i l'1 de juliol.
Després de les aturades que ja hi va haver divendres i diumenge, aquest dimarts el sindicat de maquinistes ha tornat a pressionar l’empresa amb una altra protesta. La reunió “in extremis” d’aquest dilluns entre els treballadors i la companyia no tan sols no ha servit per desconvocar la vaga, sinó que s’han afegit tres dies més d’aturades per a finals de mes, els dies 24 i 29 de juny i l’1 de juliol.
Els usuaris que volien utilitzar el servei al migdia són els que més han patit les conseqüències de la vaga de maquinistes convocada pel sindicat SEMAF, per protestar contra la negativa de Renfe a aplicar les mesures previstes en el pla d’ocupació de l’empresa. Durant aquestes hores entre el matí i la tarda només han circulat un de cada tres trens, una situació que ha comportat que, per exemple, les andanes de Sants Estació s’omplissin de passatgers esperant el comboi següent.
Els serveis mínims s’han incomplert, perquè noméshan circulat el 94 % de trens previstos per s aquest dia de vaga. Alguns usuaris han comentat que han tingut retards de fins a una hora. Aquest dimarts un dels col·lectius d’usuaris més afectats han estat els alumnes que es presenten aquesta setmana a la selectivitat.
Hosti, @Renfe, vaga els dies que hi ha selectivitat?
— Francesc Corbera Rub (@FrancescCorbera) 14 de juny de 2016
Fernando Asensio, del sindicat de maquinistes
, s’ha defensat aquest dimarts en una entrevista a Barcelona FM de les incidències d’aquest dilluns a Renfe, ja que no hi havia convocada una jornada de vaga i ha afirmat que ja preparen més aturades per a les properes setmanes.
La gestió estatal del servei de Rodalies
La ministra de Foment en funcions, Ana Pastor, en la signatura per tirar endavant el projecte del nou accés sud al Port de Barcelona, ha defensat la gestió que realitza l’Rstat del servei de Rodalies aquest dimarts, coincidint amb la tercera jornada de vaga de maquinistes de Renfe. Pastor, després que la Generalitat obrís expedients sancionadors a Renfe i Adif per la mala gestió de la xarxa de Rodalies de Catalunya, ha volgut deixar clara la gran inversió que ha fet el Govern espanyol en el servei.