Ribó titlla d'”inacceptable” tant el fet que s’hagin acumulat milers de maletes com el servei d’atenció que s’ha ofert als passatgers, la majoria de Vueling. El síndic assegura que el telèfon que sovint s’ofereix als viatgers per poder presentar una reclamació és un 902, de pagament, i que en molts casos la línia està ocupada i la trucada queda en espera durant minuts.

Aquest dimecres al matí hi havia 2.000 maletes a l’aeroport del Prat pendents de ser enviades als propietaris. Al vespre la xifra es va reduir fins a les 1.000 i aquest dijous al matí ja n’eren 800, segons l’aerolínia Vueling.

Per això, el síndic s’ha posat en contacte amb el Ministeri de Foment, Aena, l’Aeroport de Barcelona – el Prat, el Departament de Territori i Sostenibilitat, l’empresa d’assistència en terra Grondforce i Vueling.

Cinc dies sense maleta

La María Vasconcellos és una de les viatgeres afectades per aquesta situació. Dissabte va agafar un vol des de Malta cap a Oporto. L’equipatge no va arribar a destí sinó que es va quedar a Barcelona, on havien fet escala. Denuncia que ha trucat, sense èxit, 15 vegades al telèfon de Vueling, un 902 de pagament. Explica que ningú respon i que passats vuit minuts d’espera, la trucada es talla.