avaria tren estacio sants evacuacio

(ACN) Renfe ha iniciat les proves per començar a operar en solitari a França. L’objectiu de l’operadora és posar en marxa el servei Barcelona–Lió i Madrid–Marsella abans de l’estiu. Les proves consisteixen a reproduir les característiques del recorregut per demostrar la seva solvència. En un comunicat, l’operadora ha detallat que el centre d’operacions dels trajectes fins al país gal s’ubicarà a Barcelona.

Operar en solitari

Així mateix, Renfe ha explicat que continua en espera de rebre el certificat de seguretat per operar al conjunt de França  —en concret, fins a París. Fins al desembre passat ho feia conjuntament amb SNCF, però l’operadora francesa va voler trencar la societat mixta i això ha requerit que Renfe necessiti permisos nous per poder creuar la frontera.

A banda dels permisos, Renfe també ha de formar els maquinistes que faran les rutes fins a França i, de fet, ha detallat que alguns ja estan habilitats. La resta, fins a completar la totalitat de la plantilla, ho faran de manera progressiva durant les pròximes setmanes i fins a mitjans d’abril.

28 circulacions setmanals

Un cop acabi la formació de maquinistes i es tinguin totes les habilitacions necessàries, Renfe ha detallat que les operacions començaran en dues fases fins a assolir les 28 circulacions setmanals. Així, en un principi les línies Madrid-Marsella i Barcelona-Lió, respectivament, operaran en dies alterns i amb possibilitat de sis circulacions setmanals per trajecte. Més endavant, les rutes es faran cada dia i amb dues circulacions per sentit.

Les rutes de prova que ha començat a fer Renfe surten des de l’estació de Sants de Barcelona i fan parada a Girona, Figueres-Vilafant, Perpinyà, Narbona, Montpeller, Nimes i Lió. L’operadora espanyola també ha anunciat que ha començat els tràmits per obrir una sucursal a França.