Les queixes les ha fet arribar el portaveu d’ICV-EUiA, Joaquim Mestre, a la Comissió de Seguretat i Mobilitat de l’Ajuntament. Mestre ha assegurat que “es confon provisionalitat amb precarietat” i que no hi ha una delimitació clara, de manera que bicicletes i vianants es veuen obligats a compartir vorera. Sobre els carrils d’Independència, Mestre entén que representen un espai “molt generós” i demana al govern que treballi amb les entitats per mirar de trobar una solució “satisfactòria”. L’Ajuntament sí que ha atès una altra preocupació dels veïns, i no estretirà la vorera del lateral muntanya de la Gran Via a l’altura del Clot, tot i el sobrecost que això suposa.

El director de Mobilitat, Adrià Gomila, ha recordat els terminis d’obres, segons els quals des de març fins a novembre de 2014 es procedirà a l’enderroc del viaducte. Després (i fins que entrin en servei els túnels, d’aquí a dos o tres anys), el trànsit d’entrada i sortida a la ciutat creuarà la plaça en superfície, mentre que el trànsit més local “passarà a circular d’una plaça rodona a una de quadrada més grossa”. I, un cop fet el túnel, aleshores sí que els vehicles que entrin i surtin de Barcelona ho faran per sota la plaça.