A les branques de les línies T1, T2 i T3, que van des d’Esplugues fins als terminals de Sant
Joan Despí i Sant Feliu de Llobregat, l’interval de pas del Trambaix es redueix de 15 minuts de promig a 12 minuts. També millorarà el servei dels dissabtes per cobrir la demanda d’oci en l’eix comercial de la Diagonal i els partits de futbol del Barça i l’Espanyol. Tramvia Metropolità ha invertit 13 milions d’euros per incorporar aquests quatre nous tramvies de la sèrie Citadis.

Unir els tramvies

El conseller Recoder ha aprofitat l’ocasió d’aquesta millora en el servei del Trambaix per dir que la unió amb el Trambesòs resta pendent de l’Ajuntament de Barcelona. Recoder espera poder desencallar el projecte després de les eleccions municipals del 22 de maig.

Arran el fracàs de la consulta ciutadana per reformar la Diagonal fent-hi passar el tramvia, el consistori ha descartat aquest projecte. L’alcalde i candidat socialista, Jordi Hereu, considera que no es pot tirar endavant perquè els ciutadans hi van votar en contra. Però el candidat d’ICV-EUiA, Ricard Gomà, segueix apostant per unir els tramvies per la Diagonal, tot incorporant a la reforma de l’avinguda algunes de les propostes que van sorgir durant el procés participatiu. L’alcaldable de CiU, Xavier Trias, també aposta per reformar la Diagonal, però unint els dos tramvies pels carrers de l’Eixample que determinin els tècnics.