t-mobilitat
t-mobilitat

(ACN) El director general de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Pere Torres, ha afirmat aquest dilluns en una entrevista a l”Ara’ que abans de l’estiu quasi tots els títols de la T-Mobilitat a l’àrea metropolitana de Barcelona es podran utilitzar. Actualment, la nova aplicació permet l’ús de la T-Usual i la T-Jove d’una zona després d’uns mesos de prova al llarg de la tardor passada, i Torres espera que al llarg del 2023 s’hagi completat la implantació al 100 %.

D’altra banda, el director de general de l’ATM admet, després dels múltiples retards en l’arribada de la T-Mobilitat, que el projecte es va dissenyar “amb excés d’optimisme” i assenyala que “no hi ha motius” per trencar el contracte amb les empreses responsables de la seva posada en marxa.

Precisament, la setmana passada es va conèixer que l’ATM ha avançat 14 M € més, mentre prepara un pla econòmic i financer que ha d’estar a punt el 31 de març, dos mesos més tard del previst. Un pla que ha de servir, segons Torres, per tenir un calendari més definit. “Si no compleix, la concessionària tindrà impactes negatius en les seves previsions”, ja que els seus ingressos se’n veuran ressentits, segons adverteix Torres durant l’entrevista.

La complexitat, concentrar la informació de diversos operadors

Torres també es refereix a les dificultats econòmiques que van portar Indra a voler abandonar el projecte i explica que al final es va acabar entenent amb la resta de socis que formen Soc Mobilitat. Un dels problemes que es van trobar va ser en els resultats de les primeres proves que es van fer a FGC i TRAM, unes incidències que estan resoltes. I és que segons Torres, el que fa tan complexa la implantació de la T-Mobilitat és que concentra en un sol sistema la informació de diversos operadors que “han d’estar perfectament connectats amb sistemes diferents i que han de funcionar a l’uníson”.

Amb tot, el director general de l’ATM apunta que trencar el contracte amb la concessionària és una opció que sempre es va valorar, però que “no hi havia motiu objectiu per fer-ho”. Ara, garanteix que els treballs per a l’arribada de la T-Mobilitat va amb el “ritme adequat” i “prou satisfactori”.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a