Les tradicionals obres d’estiu deixen sense servei, a partir d’aquest dimarts, dos trams de les línies 5 i 2 de metro. A l’L5, la blava, ha quedat inhabilitat el tram comprès entre Cornellà Centre i Collblanc, d’uns cinc quilòmetres de longitud, fins a l’1 de setembre. A l’L2, la lila, s’han tancat sis estacions entre Paral·lel i la Sagrada Família, fins al 25 d’agost.

Queixes dels usuaris per la durada de les afectacions

El primer matí laborable amb obres ha transcorregut sense incidències i en aquelles línies on s’ha detectat més demanda el personal de TMB ha regulat les entrades per evitar aglomeracions a les andanes. A les diferents parades hi ha cartells informatius sobre els talls però a alguns usuaris els ha agafat per sorpresa. “No ho sabia i hauré de tornar enrere i canviar de línia”, ha explicat un viatger.

A la majoria el que menys els satisfà és la durada dels treballs: “Cada estiu igual. L’any passat van ser talls a la línia groga i ara a la lila. Treballo a la Gran Via i m’afecta molt. I dos mesos!”, ha exclamat la Yaday. En canvi d’altres ho accepten amb resignació i valoren que a la llarga les obres comportaran beneficis.

Les obres a l’L2 volen eliminar vibracions

Els treballs a l’L2, en un tram de 4,4 km de longitud, es fan per renovar diversos elements de les vies, com les fixacions, amb l’objectiu d’eliminar vibracions. També es renovaran els quadres de baixa tensió. La inversió de l’actuació és de 5,6 milions d’euros, procedents de fons europeus. 

Durant els dos mesos d’obres, la principal alternativa de transport serà la mateixa xarxa de metro, que es reforçarà amb més trens (entre un 6 i un 12 %). TMB també recomana fer servir les línies d’autobús D50, H12 i H16.

El tram de l’L5 es renovarà de forma integral

A l’L5, les obres han de servir per renovar de forma integral el tram de via, que ha arribat al final de la seva vida útil. Segons TMB, els treballs permetran millorar la fiabilitat de la línia, augmentar el confort durant el viatge i també eliminar vibracions. A més, a l’estació de Cornellà Centre s’instal·larà un nou tipus d’agulla que permetrà reduir el temps d’aturada quan hi hagi alguna incidència i incrementar la capacitat de transport amb més trens. A la mateixa estació es renovaran les andanes per millorar l’accessibilitat. Aquests treballs requereixen una inversió de 16 milions d’euros.

Servei de bus per cobrir el tram afectat

En aquest cas, TMB ha habilitat dos serveis especials d’autobusos per cobrir el tram afectat i connectar amb l’L1 de metro i la xarxa de Rodalies. En el primer dia d’obres els busos han passat amb molta freqüència i al matí no s’han format cues de viatgers. A peu de carrer els usuaris n’han fet una valoració positiva. A la tarda, però, En aquest cas, TMB ha habilitat dos serveis especials d’autobusos per cobrir el tram afectat i connectar amb l’L1 de metro i la xarxa de Rodalies. En el primer dia d’obres els busos han passat amb molta freqüència i al matí no s’han format cues de viatgers. A peu de carrer els usuaris n’han fet una valoració positiva. En canvi, cap a mitja tarda la situació s’ha complicat i s’han generat llargues cues per pujar a un dels busos. “No he pogut entrar a dos busos. A sobre van plens i sense aire condicionat”, es queixa un dels usuaris.

cues bus alternatiu tall L5

L’L4 i l’L10 Nord també faran obres durant l’estiu

L’L2 i l’L5 no seran les úniques línies afectades per les obres d’estiu. El dissabte 27 de juliol es tallaran quatre estacions de l’L4, entre la Pau i Selva de Mar, fins al 22 d’agost. I entre el 5 i el 25 d’agost, estarà fora de servei el tram de la Línia 10 Nord entre la Salut i Gorg.