Són autèntics palaus subterranis i com en tota nova infraestructura, avui hi havia més curiosos que mai. ISABEL PENEDA "A chafardear, a ver lo bonito que está". APOLINAR DÍAZ "Divino, una pasada. Sólo verlo ya te enorgullece". BERMÚDEZ ÁLVAREZ "Te quedas sin palabras". Però el cas és que per les cinc primeres estacions de la línia 9 el degoteig d'usuaris ha estat escàs, fins i tot, en hora punta. En quatre de les cinc parades, de tipus pou, ascensors de gran capacitat faciliten la mobilitat entre el vestíbul superior i les andanes, situades en ocasions a 50 metres de profunditat. Entre els primers viatgers, cares de no saber on anar, pròpies del primer dia. IDETH GEISSE "Un poco despistada sí...". La gran atracció: les vistes que ofereixen els túnels. La Línia 9 és la primera de tot l'estat amb conducció automàtica i el seu disseny permet veure les entranyes de les galeries subterrànies. JAVIER CORPAS "Em noto insegur perquè no hi ha conductor, però sembla fiable". RAMON MALLA, director de Línies Automàtiques de TMB "La gent pot estar tranquil·la perquè tenim suficients elements per garantir la seguretat". Una seguretat per la qual es vetlla en aquesta sala. Dotze persones a cada torn estan alerta dels moviments a cada estació i del recorregut dels tres trens que hi circulen. JOSEP PLAYÀ "El tren té el seu horari establert i sap a quina hora ha d'arribar a l'estació i a quina hora ha de sortir, de les 6 del matí a les 10 de la nit. I en cas d'incidència, el programa es veu alterat i la gestió es fa des d'aquest centre de control". Les cinc estacions són només un apèndix del que serà la línia 9. Però per veure-la sencera i viatjar-hi de punta a punta caldrà esperar cinc anys més.
Després de la festa inaugural d’ahir, en què els usuaris van poder viatjar gratis per les cinc estacions que han entrat en servei, el nou tram de la Línia 9 de metro passa avui la prova de foc en dia laborable. De moment, hi ha hagut pocs usuaris i alguns es passejaven despistats per les instal·lacions. I és que, entre les novetats de la L9, figuren unes noves estacions del tipus anomenat “pou” que estan construides en dos nivells: un vestíbul superior -on se situen les taquilles- i un nivell inferior -on hi ha les andanes-. Per comunicar els dos nivells, hi ha uns grans ascensors.
Una altra de les novetats és que la línia compta amb conducció automàtica, és a dir, no hi ha cap operari al capdavant del comboi.
El tram comprès entre Can Zam i Can Peixauet -de 3’9 quilòmetres- és el primer que entra en funcionament de la nova L9 de metro. La línia completa comptarà amb 52 estacions i no estarà enllestida fins l’any 2014.