Serà la línia soterrada més gran d'Europa, amb 47,8 km, i conectarà Santa Coloma, Badalona, l'Hospitalet, Barcelona i el Prat. MANEL VILLALANTE, director general de Transport Terrestre "És la ronda ferroviària interior de l'àrea metropolitana de Barcelona. És un canvi substancial des del punt de vista de la lògica de la xarxa de metro de la ciutat de Barcelona i del seu entorn metropolità." Una gran infrastructura que no ha estat exempta de retards. De fet, en un primer moment, la Generalitat tenia previst enllestir les obres el 2004. Ara, la data fixada és el 2014. MANEL VILLALANTE, director general de Transport Terrestre "Treballem en terrenys molt diversos. Cadascun requereix una tipologia diferent de treball, unes eines diferents, una tipologia diferent de capçal de la tuneladora i, per tant, això ens ha fet tenir un avanç que no és el que haguéssim desitjat. Però jo crec que, a hores d'ara, estem en una fase de l'obra que fa que no hi hagi res que ens pugui desviar d'aquest termini previst." El tram que s'inaugurarà demà a Santa Coloma comprèn les estacions de Can Zam, Singuerlín, Esglèsia Major, Fondo i Can Peixauet. El proper tram, no el veurem acabat fins la primavera del 2010. Serà el comprès entre l'estació de Gorg i Sagrera-Meridiana. La nova Línia 9 tindrà 50 estacions i 20 d'elles seran intercanviadors. Enllaçaran amb punts estratègics de Barcelona, com l'aeroport, la Sagrera o la Zona Franca.