Els autobusos nocturns de les línies N14 i N16 que fan parada a la ronda de la Universitat deixen de fer-ho en aquest punt i, a partir d’aquest dijous, s’aturen a la plaça de Catalunya. Segons ha confirmat l’Ajuntament de Barcelona, l’objectiu del canvi d’ubicació de la parada és reduir les molèsties als veïns de la ronda de la Universitat, que fa molts anys que denuncien el gran nombre d’autobusos diürns i nocturs. Des del consistori afegeixen que les queixes veïnals de la plaça de Catalunya són molt menors.

Una “agressió” que “els veïns patíem tota la nit”

Aquest canvi era una demanda històrica dels veïns de la ronda de la Universitat, que celebren l’eliminació de la parada del bus nocturn. Creuen que és una “decisió positiva” i titllen de “greu agressió” el fet d’haver de dormir amb una parada d’autobusos a la porta de casa. Els veïns esperen que aquesta acció no sigui anecdòtica i esdevingui “un primer pas cap a l’eliminació de terminals urbanes“. Consideren que Barcelona hauria de tenir terminals lluny dels habitatges i zones del centre, seguint el model de grans ciutats europees.

La plaça de Catalunya, gran nucli de la mobilitat nocturna

La nova parada de bus s’ha ubicat a la plaça de Catalunya, a la parada de la calçada banda Llobregat més propera a la ronda de la Universitat, a l’antiga parada de la Línia V13. Amb aquest canvi d’ubicació de les parades nocturnes dels autobusos, la plaça de Catalunya es converteix en el centre de la mobilitat nocturna metropolitana per la gran quantitat d’autobusos que s’hi concentren. A més també hi ha dues línies d’Aerobús amb una circulació de 24 hores.