Aquest tram d'escales és només un dels obstacles que han de salvar els usuaris de l'estació de Virrei Amat per agafar el metro. És una parada molt antiga i l'adaptació dels accessos i l'andana és molt complicada. Per resoldre els problemes de mobilitat, la Generalitat licita un projecte que remodelarà tota l'estació. El pla preveu molt més que escales mecàniques i ascensors. El vestíbul del costat del passeig de Fabra i Puig, s'ampliarà fins a guanyar el doble de superfície, i un elevador el comunicarà amb el carrer. També sobrirà una nova boca a la plaça de Virrei Amat. GLÒRIA ZARAGOZA, usuària "Me parece estupendo. Yo ya me he caído más de una vez aquí en el metro. Mal, mal, fatal, y a veces me bajo en Maragall, porque no puedo subir escaleras. Ahora de bajada, vale, pero cuando vengo, cojo el autobús hasta Los Quince y ahí cojo el autobús". És un sentiment generalitzat entre els 3.000 usuaris diaris de l'estació. Des de fa anys, els veïns més grans del Turó de la Peira i la Torre Llobeta reclamaven l'adaptació de l'estació. No només per les nombroses escales, sinó també per la distància entre el vagó i l'andana. MANUEL, usuari "Lo que es el bordillo está muy separado, para bajar el carro siempre tengo que dar la vuelta y bajarlo y muchas veces, se me ha quedado la rueda y puedo tener un accidente un día de estos". ÀNGELS, usuària "La diferència crec que la tenim tots, perquè quan vens d'unes altres estacions que està pla, doncs aquí mai no t'enrecordes que has de saltar. Perquè està molt alt, o sigui hi ha molta diferència entre el que és el tren i el que és l'andana". La solució que es proposa és fer créixer les andanes fins a arribar gairebé a l'altura del vagó. XAVIER FLORES, subdirector general d'Infraestructures de PTOP "A Virrei Amat hi ha dos factors. Primer evidentment remodelar una estació antiga, que sempre té les dificultats de l'afecció d'obra que has de fer tant en superfície com en l'àmbit del propi servei, que circulen metros que has de mantenir en servei. I també Virrei Amat té una particularitat que és una corva molt pronunciada que genera un problema amb l'accés als vehicles, que hi ha una gran distància a superar". També es construirà una sortida d'emergència a l'andana. La remodelació començarà abans de l'estiu, amb un presupost de més de nou milions d'euros. La previsió és que les obres durin dos anys i no afectin el servei de metro de la línia.