La pacificació dels Jardins de Salvador Espriu ja té data d’execució. La Comissió de Govern de l’Ajuntament ha aprovat definitivament el projecte, que unificarà la vorera i la rambla central del costat Llobregat per fer-los de plataforma única i convertir l’espai en una nova zona d’estada i de pas per als vianants. Les obres es preveu que comencin a finals d’aquest any i tinguin una durada d’uns sis mesos.

La intervenció es durà a terme en un àmbit de 2.715 metres quadrats per millorar l’espai públic i la connexió amb l’avinguda Diagonal. S’eliminarà el carril de circulació en sentit mar, així com l’àrea d’estacionament per a càrrega i descàrrega i només es permetrà transitar els vehicles que surtin de l’aparcament soterrat. A banda, es crearan parterres i s’instal·larà mobiliari urbà, amb bancs de formigó prefabricat rectes i 10 bancs i 17 cadires de llistons de fusta.

Segons la primera tinenta d’alcaldia d’Urbanisme i regidora de Gràcia, Laia Bonet, “és una reurbanització important perquè és un espai clau en la ròtula entre passeig de Gràcia i Gran de Gràcia i alhora millorarem la connexió en bicicleta entre l’Eixample i Gràcia”. El cost de les obres és d’1,46 milions d’euros.

Millora del carril bici al costat Besòs

Al costat Besòs dels Jardins de Salvador Espriu es preveu donar continuïtat al carril bici que puja des de l’avinguda Diagonal i el passeig de Gràcia i que, actualment, queda tallat a l’entrada d’un pàrquing. Així es planteja corregir-ho allargant el carril bici 47 metres fins al carrer de Bonavista i poder connectar així amb l’interior de la Vila de Gràcia.

Actualment el carril bici dels Jardins de Salvador Espriu queda tallat a l’entrada d’un pàrquing municipal

Canvis en la mobilitat

La supressió del carril de circulació de baixada entre el carrer de Sèneca i l’avinguda Diagonal obligarà a repensar la mobilitat a la zona, ja que dificultarà la sortida del barri en direcció sud. Per Elisabet Hereter, veïna de Gràcia, “el fet de guanyar espai per als vianants és perfecte, però el problema de viure a Gràcia és que la mobilitat en vehicle és fa cada cop més difícil”. Per la seva banda, Laia Bonet ha informat que “els pocs vehicles que ara baixen per aquí ho hauran de fer per un altre itinerari que encara hem de definir”. Una opció que segurament passarà per canviar el sentit del carrer de Sèneca per poder arribar fins a la via Augusta o accedir al carrer de Minerva per anar fins a la Diagonal.