primer dia vaga handling Iberia
Foto: Albert Hernández (ACN)

(ACN) Iberia xifra en un 15,62 % el seguiment de la vaga al servei de terra, l’anomenat “handling” fins a dos quarts de set d’aquest divendres, primer dia de l’aturada. La companyia assegura que s’estan complint els serveis mínims i que la puntualitat dels vols que se situa en el 88 %. També admet que a primera hora s’han registrat diverses incidències als aeroports de Barcelona i Bilbao relacionades amb la càrrega de maletes, ja que els primers vols han sortit sense.

Els equipatges perduts es faran arribar “el més aviat possible”

La companyia diu que ja està gestionant l’enviament de les maletes als passatgers dels vols que han sortit sense perquè els hi arribin “el més aviat possible”.

Concretament, en el cas d’aquelles persones amb destí final, es farà als seus domicilis o hotels, i pels que tenen un segon vol, es faran arribar al final del seu trajecte. En el cas dels equipatges procedents de Bilbao s’estan enviant per carretera i els de Barcelona en altres vols, ha detallat la companyia.

L’aerolínia diu que la vaga és un “sense sentit”

Per aquest divendres hi havia 483 vols programats operats pel Grup Iberia, Iberia Express i Air Nostrum i fins a dos quarts de set s’han operat un total de 340. El director corporatiu de la companyia, Juan Cierco, ha explicat que el seguiment ha sigut “escàs”, un fet que segons ell “evidencia el sense sentit de la convocatòria ja que tots els llocs de treball, les condicions salarials i els beneficis estan garantits”.

Des d’Iberia també s’insisteix en què la porta al diàleg “continua oberta”, encara que reconeix “importants diferències entre les parts”.

USO assegura que la vaga “ha deixat empremta”

Pel que fa al sindicat USO assegura que la vaga “ha deixat empremta”, un fet que s’ha pogut comprovar en les incidències del matí que han provocat un “caos” que s’ha arrossegat fins a la tarda.

Segons el sindicat les principals problemàtiques han estat els retards i avions sense atendre per la tarda, arribades sense maletes, aglomeracions i avions que no han pogut descarregar les maletes a l’arribada i que han tornat amb elles a la bodega.

D’altra banda, USO afegeix que s’ha vist “amb la necessitat de denunciar davant la Inspecció de Treball i Seguretat Social” Iberia per tenir “incompliments” en la documentació aportada, una conducta que el sindicat creu “vulnera el dret a la llibertat sindical dels convocants”.