sindicats vaga iberia

(ACN) Els sindicats CCOO i UGT han deixat entreveure que Iberia es va deixar perdre el servei de “handling” en vuit aeroports de l’estat —un dels quals el de Barcelona. Així ho ha assenyalat el secretari general d’UGT, Camil Ros, aquest divendres en el primer dia de vaga a Iberia —continuarà els dies 6, 7 i 8— a l’aeroport del Prat. “Ha perdut el concurs o se l’ha volgut perdre per treure’s de sobre llocs de feina de qualitat”, ha afirmat.

Empitjorament de les condicions laborals

Ros ha carregat contra l’empresa aèria per “augmentar la precarietat” a la infraestructura catalana. El secretari general d’UGT ha avisat que la subrogació mantindrà les condicions, però “les millores següents que pugui haver-hi, previstes en els convenis d’Iberia, ja no hi seran” i ha recalcat que “seran pitjors”. Per tot plegat, Camil Ros ha exigit el compliment d’aquest acord, en què “el ‘handling’ és prioritari”.

El responsable del sector aeri de Catalunya d’UGT, José Antonio Ramírez, ha dit que volen arribar a una entesa amb la companyia, però que es faci “complint amb el conveni col·lectiu tal com està redactat”. El seu homòleg de CCOO, Pedro Gómez, ha criticat “l’immobilisme” de l’empresa en aquest procés de negociacions “per un conflicte que es podria haver evitat”.

El “handling”, “inviable econòmicament”

La directora de Recursos Humans dels aeroports d’Iberia ha garantit la conservació de “les condicions salarials com les extrasalarials, així com la resta de drets”, en la subrogació del “handling” —uns 2.000 treballadors al Prat i uns 4.000 al conjunt de l’estat espanyol—, fruit de “l’esforç dels darrers anys dels representats dels treballadors”. Martínez ha descartat l'”autohandling”, tal com reclamen els sindicats, per ser “inviable econòmicament” i perquè fa “perdre competitivitat” a la firma aèria.