Després de tres anys de debats i estudis sobre el futur de les pilones de la Vila de Gràcia, el districte ha decidit mantenir-les. Els carrers de la Perla, d'Encarnació i de les Tres Senyores continuaran amb aquestes mesures per limitar l'entrada de vehicles al barri. JORGE PUYANA, veí "Yo estoy viendo constantemente como esta protección, este pibote, está siempre generando una cantidad de accidentes". Només la pilona del carrer de l'Encarnació s'ha avariat 37 vegades des que va començar l'any. De fet, els problemes ocasionats per les tres pilones han portat a un debat sobre la millor opció per regular el trànsit a la vila. S'ha estudiat la possibilitat de retirar les pilones, canviar el sentit del trànsit d'aquests carrers, mantenir els dispositius retràctils o canviar el sistema per càmeres, com s'està fent en alguns punts de la ciutat com a les Rambles. Després d'analitzar totes les possibilitats, s'ha optat per deixar-ho com està amb algunes millores. ROGER AMIGÓ, conseller de mobilitat del Districte de Gràcia "Senyalització d'alguna petita prova de millora en tècnica de les pròpies pilones i el que sí que hem de millorar més és en el tracte amb les empreses de manteniment perquè quan hi hagi una avaria la reparació no trigui el que a vegades ha trigat". La funció de les tres pilones és restringir la circulació a l'entramat dels carrers de la superilla C2, delimitada pels carrers del Torrent de l'Olla, la travessera de Gràcia, el Torrent de les Flors, Biada i Providència. El model de superilles ha aconseguit reduir un 14% el volum de trànsit d'aquesta zona. El problema, segons els veïns, és que aquest sistema s'espatlla amb facilitat. MARIA ROSA ROQUER, veïna "El cotxe que ve es pensa que la pilona funciona, s'enganxa, i realment hi ha hagut problemes importants. La setmana passada, en dos dies hi van haver cinc accidents". ANTONELLO DE FELLICE, veí "No está bien señalizada, es muy peligrosa. Hay gente que se ha estrellado con motos y se han hecho daño. O sea, es verdad que a veces alguien intenta colarse pero el porcentaje es muy bajo". Des del districte, s'ha detectat una reducció dels danys que aquest sistema ocasiona involuntàriament als vehicles, ja que amb el temps els usuaris s'hi han acostumat. De fet, l'horari de funcionament de les pilones és reduït, i el que es vol és que els vehicles s'acostumin a no circular per l'interior de la vila.