(ACN) El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori ha iniciat la licitació de les obres del carril bus d’entrada a Barcelona per la B-23, entre la connexió amb l’A-2 a Sant Feliu de Llobregat i l’avinguda Diagonal. Amb aquesta obra es vol afavorir la circulació dels autobusos interurbans i millorar-ne la velocitat comercial en uns 15 minuts, a més d’incentivar l’ús del transport públic. Els treballs estan valorats en 19,2 milions d’euros i un termini d’execució de 21 mesos.
Aquesta via registra una intensitat de trànsit de més de 100.000 vehicles diaris i és un dels principals accessos a la capital catalana amb un alt nombre de línies de bus interurbanes, amb unes 600 expedicions diàries i quatre milions de passatgers a l’any.
Un carril exclusiu per als autobusos
L’obra consistirà en la formació d’un carril exclusiu per a l’autobús en sentit Barcelona aprofitant part de l‘espai de la mitjana i dels vorals de la B-23. El carril tindrà 3,5 metres d’amplada i se situarà a l’esquerra dels carrils de circulació actuals en sentit Barcelona, dels quals estarà separat mitjançant senyalització horitzontal. El nombre de carrils de circulació existents –que són dos o tres, segons el tram—i l’amplada es mantenen. Els autobusos hi podran accedir en qualsevol punt al llarg del recorregut.
El finançament de l’obra anirà a càrrec del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana a través dels fons Next Generation, després de l’acord amb la Generalitat. A més, en la darrera bilateral d’Infraestructures es va acordar el traspàs de l’obra un cop finalitzada.
Aquesta actuació s’emmarca en l’estratègia del govern, que vol reduir un 25 % en els pròxims 10 anys la circulació de vehicles privats a l’àrea metropolitana de Barcelona mitjançant la millora de la competitivitat del transport públic. D’altra banda, també es busca afavorir la intermodalitat amb altres mitjans de transport com el tramvia, el metro o altres xarxes de bus urbanes.