El Servei Català de Trànsit assegura que un carril bus-VAO a la B-23 d’entrada a Barcelona per la Diagonal ajudaria a descongestionar el trànsit en aquesta via. Ramon Lamiel, director d’aquest organisme, ha assegurat que es tracta d’un projecte que “fa molts anys que està pendent”.

Lamiel ha aclarit a betevé que es tractaria d’un carril per la mitjana de la B-23 “que no restringeix carrils sinó que suma un carril més d’entrada a la ciutat“. El director del Servei Català de Trànsit ha apuntat que és un carril pensat sobretot per a transport públic de carretera. Segons Lamiel, suposa 18 milions de viatges a l’any i “ajudaria molt a utilitzar un altre sistema de mobilitat diferent del cotxe per entrar a la ciutat”.

Actualment la B-23 és propietat de l’Estat i el Departament de Territori està pendent de signar el conveni que faria efectiu el traspàs d’aquesta via. Territori ha confirmat a betevé que tan bon punt tingui la titularitat de la B-23, “la voluntat és fer el projecte del carril bus per l’entrada a la Diagonal, licitar les obres i executar-les”.

L’AMB reclama que s’executi l’acord

L’AMB (Àrea Metropolitana de Barcelona) reclama a les administracions competents (la Generalitat i el Govern espanyol) que facin efectiu l’acord i s’executi la construcció de carril bus-VAO de la B-23, encara pendent. Segons han explicat a betevé ja han treballat, en col·laboració amb els municipis de Barcelona, Esplugues de Llobregat, Sant Just Desvern i Sant Joan Despí, l’estudi i la viabilitat del projecte d’integració urbana de la B-23.

Recorden, a més, que als objectius del PMMU 2019-2024, el full de ruta de l’AMB per a la mobilitat metropolitana, s’hi inclou l’establiment d’una xarxa viària prioritària per als serveis d’autobús.

Recuperar usuaris del transport públic

Una altra de les mesures que proposa Trànsit per reduir les retencions i evitar la situació de congestió circulatòria anunciada pel mateix organisme és recuperar el 30 % d’usuaris del transport públic que han deixat de fer-lo servir. Ramon Lamiel apunta que el transport públic ha de ser “fiable, segur i confortable” i que “el ciutadà no ha de tenir por d’utilitzar-lo”.

Lamiel ha reconegut que la millor mesura per descongestionar les vies d’entrada a la ciutat és una major inversió en transport públic però que “això no és competència de Trànsit”.

Nou Pla de seguretat viària

L’aposta pel carril bus-VAO de la Diagonal s’ha fet en el marc de la presentació del nou Pla de seguretat viària 2021-2023, que té com a principal objectiu reduir la mortalitat en els àmbits interurbans i urbans. En concret, parlen de reduir un 15 % les víctimes mortals fins al 2023.