El secretari general del Departament de la Vicepresidència, Ricard Font, ha reclamat una major inversió per part de l’Estat, tant pel que fa a l’execució de noves infraestructures del transport públic com al finançament del sistema. Segons el secretari general, avui dia les aportacions de l’Estat són les mateixes que fa una dècada, cosa que dificulta la millora continuada del transport públic metropolità i de la mobilitat sostenible que estan desenvolupant.
En aquests moments, en què l’Estat té en tramitació la llei de mobilitat sostenible i finançament del transport públic, Ricard Font ha constatat que “el govern central no posa sobre la taula un millor finançament dels àmbits metropolitans, mentre que la Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona i l’AMB han anat incrementant les aportacions“.
Una Rodalies millor per disminuir el cotxe
Una altra de les reclamacions a l’Estat és aconseguir una gestió integral de la xarxa de Rodalies, una xarxa que, com apunta Ricard Font, és la mateixa des de l’any 1975, mentre que la població i la mobilitat són completament diferents. Apunta que l’actualització de la xarxa és bàsica per aconseguir disminuir el transport en vehicle privat en l’àmbit metropolità de Barcelona.
A més, afegeix, es necessita guanyar capacitat i fiabilitat també en aquest repte metropolità.
360 milions de desplaçaments anuals
El Departament de Polítiques Digitals i Territori té en marxa actuacions en infraestructures i serveis que permetran incrementar l’oferta de transport públic en fins a 360 milions de desplaçaments anuals en els pròxims 10 anys en l’àmbit metropolità de Barcelona. Segons la Generalitat, aquesta aposta pel transport públic s’emmarca en les polítiques del govern català per fer front al context d’emergència climàtica i contribuir a millorar la qualitat de vida de les persones.