Ja ha entrat en funcionament una zona d’estacionament regulat al districte de Sant Martí, que porta l’àrea verda al barri de Sant Martí de Provençals. És l’anomenada zona 27, delimitada per la ronda de Sant Martí, els carrers del Pont del Treball Digne, de Bac de Roda i de Cantàbria, i la Gran Via de les Corts Catalanes.
2.390 places d’àrea verda
Els treballs de senyalització per a la implementació de la zona d’estacionament regulat van començar a finals del mes de setembre. A mitjans d’octubre, l’Administració va començar a enviar les cartes informatives al veïnat de la zona i ara, finalment, s’han activat les places. Són un total de 2.390 d’àrea verda, 68 d’àrea blava, 118 de distribució de mercaderies i 428 per a motos. L’objectiu de l’Ajuntament és eliminar les zones d’aparcament lliure que encara queden a la ciutat. Darrerament s’han regularitzat 10.000 places a diversos barris de sis districtes. Els residents, que seran els principals usuaris de l’àrea verda nova, paguen en funció de l’etiqueta mediambiental del seu vehicle i poden obtenir tiquets des d’un dia i com a màxim fins a finals d’any.
Reticències veïnals
Hi ha veïns que veuen amb bons ulls la mesura si realment serveix per alliberar places en una zona on, com passa en altres punts de Barcelona sense aparcament regulat, moltes persones deixen el vehicle per després desplaçar-se en metro fins al centre de la ciutat. Tot i això, n’hi ha d’altres que consideren que hauria de venir acompanyada d’altres accions com la construcció de pàrquings públics i hi veuen un afany recaptatori sense tenir en compte que es tracta d’un barri treballador.