Els veïns mostren de nou el seu rebuig al túnel d'Horta. Asseguren que és car pel nombre d'usuaris que farà servir la infraestructura i adverteixen que hauran de patir unes obres de grans dimensions sense treure'n cap benefici. ANNA GONZÁLEZ, AV d'Horta "Si les molèsties fossin molt grans però el servei fos per aprofitar-se'n una majoria d'usuaris estaríem d'acord en suportar aquestes molèsties però és que creiem que no només a Horta sinó a una part molt gran del voltant d'aquesta zona no li donaran el servei que necessiten els usuaris per anar cap al Vallès." Mentre la conselleria d'Obres Públiques ha anunciat la licitació del primer estudi informatiu del túnel , els veïns recorden que hi ha una alternativa que asseguren que és més econòmica i pràctica i que també permetria millorar la connexió entre Barcelona i el Vallès. Es tracta d'un projecte de trens llançadora que aprofitaria la infraestructura de la línia C4 de Renfe Rodalia i que es fonamentaria en fer un túnel al Coll de Montcada. FRANCESC MOLINAS, AV d'horta "Només tindria 500 metres que és més petit d'una dècima part que aquest d'Horta que tindria 6000 metres. Permetria que trens alternatius anessin directes sense passar per les estacions i tota una gran volta que es fa per Montcada." Per la seva banda des de la Generalitat apunten que la del Túnel d'Horta és la opció més viable i confirmen que es reduirà limpacte mediambiental en tractar-se finalment d'un pas ferroviari i no viari com s'havia previst inicialment. MANEL VILLALANTE, director general del Transport Terrestre "Entre les diferents opcions el Pla Territorial i tots els estudis que hem anat fent aquests darrers anys aconsellen que sigui el traçat del túnel d'Horta. El que fem és donar més connectivitat entre el Vallès i Barcelona i fer-ho en transport públic, per tant, l'única opció és un altre forat a Collserola estrictament dedicat al Transport Públic." El següent pas serà definir la connectivitat que tindrà la nova infraestructura amb el centre de la ciutat. El Túnel d'Horta es podria començar a construir l'any 2015 i es calcula que podria estar enllestit al 2020.