La màxima durant tot el projecte serà la transparència. Això és el que ha dit el president d'Adif. I avui ha predicat amb l'exemple: s'ha reunit amb els representants veïnals de les zones per on passarà el túnel. Així, in situ, han pogut comprovar quins són els avenços de la tuneladora a més de 20 metres de profunditat. La Barcino perfora des de fa un mes i mig perforant i el resultat és aquest: un túnel que mesura 252 metres de longitud fins al pou de manteniment del carrer de Trinxant. Durant aquest primer tram, els assentaments han estat inferiors a un mil·límetre, per sota de les previsions dels constructors. JORDI HEREU, alcalde de Barcelona "Avui avancem sobretot en l'explicació i en la pedagodia. Davant de la desinformació, informació. I, per tant, comprovació a peu d'obra que la tuneladora avança amb normaltiat." JOSEP BARBERO, president de l'AV de la Sagrera "És un acte de transparència perquè així els veïns, que poden tenir una mica de recel o por, doncs així se senten més segurs. Perquè nosaltres, evidentment, els nostres veïns, des de l'entitat els informarem que les obres es fan amb la segurat adequada." VÍCTOR APOLINARIO, president de l'AV de la Dreta de l'Eixample "Y es sumamente importante mantener este puente de dos vías, de ida y vuelta, en tanto en cuanto a información." Els representants de Foment han explicat que les obres també avancen a bon ritme en altres punts, com la pantalla de pilons que protegirà els fonaments de la Sagrada Família ja està executada en un 85%. Tot un conjunt d'actuacions per a l'alta velocitat a les quals s'afegirà, en poques setmanes, l'inici de les obres de l'estació intermodal de la Sagrera.

El 26 de març es va posar en marxa, amb tota solemnitat, la tuneladora Barcino, la màquina encarregada de construir el túnel de l’alta velocitat entre la Sagrera i Sants. En aquest mes i mig, ja ha perforat més de 250 metres, sense que s’hagin registrat moviments del subsòl.