Fins a 12 taxis esperen en una parada on només n'hi hauria d'haver cinc, una imatge que els darrers mesos s'ha convertit en habitual. Els taxistes diuen que passen la major part del dia plegats de braços i que, per recaptar el mateix que abans, han de treballar el doble d'hores. Els taxistes es queixen que l'excés de vehicles lliures provoca sobreocupació de les parades, i que això fa que molts acabin donant voltes per la ciutat sense rumb, a l'espera d'algun client. Davant d'això, sindicats i associacions s'han reunit diverses vegades amb l'Institut Metropolità del Taxi per demanar que s'estableixin torns horaris de forma provisional, tal com ja han fet d'altres ciutats espanyoles. El termini de la negocació s'esgota el proper 10 de febrer, i per això han demanat un esforç per arribar a un acord. JOSÉ MARÍA SOTO, president del Grup de Taxistes Independents "Le pediría al señor Narváez que vea que estas medidas son necesarias para arreglar la situación, y que podamos ir de la mano para cambiar el modelo actual." Si les coses no canvien, però, no descarten prendre mesures quan s'esgoti el termini. Segons diuen, la sobreoferta actual de taxis és insostenible, amb una ocupació mitjana que no arriba al 40%, i això pot fer perillar seriosament els treballadors d'aquest servei.

Sindicats i associacions de taxistes s’han reunit diverses vegades amb l’Institut Metropolità del Taxi per demanar solucions a la baixada de demanda que ha provocat la situació de crisi econòmica. Entre altres iniciatives, proposen que s’estableixin torns horaris de forma provisional, tal com ja s’ha fet a altres ciutats espanyoles.