Menys accidents, menys morts i menys velocitat. Tot i que en els últims tres anys ha agumentat la mobiltiat dels vehicles, la situació a les carreteres catalanes ja no té res a veure amb la de fa deu anys. Els accidents greus o mortals han baixat un 17 per cent i el risc de patir-ne ha caigut un 18%. Barcelona, juntament amb Lleida, continua sent la demarcació que té menys risc d'accidents. A banda de l'actitut del conductor i la seguretat dels vehicles, des del RACC asseguren que encara queda molt a millorar. MANEL NADAL, director de la Fundació RACC "Pensant en assolir objectius ambiciosos, la millora de la infraestructura és el factor clau." A Catalunya ja no queden carreteres de risc elevat, però sí alguns punts perillosos. Dels 10 trams amb més risc d'accident, quatre són a Barcelona, com la C-35 entre Parets del Vallès i Granollers. La via amb més concentració d'accidents de Catalunya també està a Barcelona. És la C-31, entre el Prat i l'Hospitalet de Llobregat, per on passen cada dia 97 mil vehicles. Està en bon estat i per tant la solució seràn els controls. JOSEP PÉREZ-MOYA, director del Servei Català de Trànsit "Quants morts hem evitat? Quants accidents? Ja ens poden dir recaptadors, però continuarem amb la política de control de velocitat." L'assignatura pendent continua sent les motos, que és l'únic vehicles que ha registrat més accidents que l'any passat.