El sistema funciona a partir del web Rodalia.info, que es nodreix de missatges a la xarxa social Twitter. Per consultar els missatges que s’han enviat, només cal entrar al web, que té una versió adaptada per a mòbils. Si volem enviar nosaltres un avís sobre allò que hem vist en arribar a l’estació i intentar agafar el tren, llavors sí que cal que tinguem el nostre compte de Twitter.

El sistema funciona a partir de set paraules clau, una per cada línia de tren metropolità, i set comptes automatitzats de Twitter que reenvien als usuaris de cada línia qualsevol missatge publicat a la xarxa social amb la corresponent paraula clau. Per exemple, si avui volem estar informats de l’afectació de la vaga de FGC sobre la línia del Vallès, cal que seguim l’usuari de Twitter @fgcvall. Si volem informar de l’aturada en aquesta línia, només cal que publiquem un missatge incloent la paraula clau #fgcvall. Els comptes de les línies de Rodalies tenen el format @rodalia1 i les corresponents paraules clau, #rod1.

Tot això no és un servei oficial, tot i que incorpora els avisos de la Generalitat sobre el servei de Rodalies de Catalunya. Rodalia.info va néixer al març per iniciativa de Roger Melcior, un estudiant de polítiques interessat en temes de mobilitat, i Pimpampum, l’estudi de creació de webs i projectes interactius de Daniel Julià i Anna Fuster. Tots tres havien compartit aventures de viatge en la línia R1 de Rodalia, per anar i venir de Badalona al centre de Barcelona. A BTVNOTÍCIES ja els vam entrevistar quan van posar en línia la plataforma. Durant aquests mesos, Rodalia.info ha esdevingut una eina imprescindible per informar en temps real i amb la participació dels usuaris de les incidències en la xarxa ferroviària metropolitana. Actualment, en Roger fa un Erasmus a Turku (Finlàndia), però fins i tot des d’allà està pendent de les actualitzacions i futures millores de Rodalia.info.

Cada dia, dins el programa ‘Connexió Barcelona’, et mostrem un blog, producte o servei web d’interès per a la gent de Barcelona. Per llegir una altra d’aquestes ressenyes, fes clic aquí.