JOSEP LOZANO "Dies enrere, això era molt fotut, perquè es perdia molt de temps, la gent estava molt emprenyada. Ara ho han arreglat i funciona millor." S'han acabat els maldecaps. Rodalies ha deixat enrere les afectacions per obres i totes les línies cobreixen els recorreguts habituals. Des d'avui ja es pot anar a Vic, Manresa o Cerdanyola des de les estacions del centre sense haver d'agafar el metro fins a Sant Andreu com en els últims mesos. VICENTA LÓPEZ "És més còmode venir aquí. Avui estic contenta perquè ja funciona". CELESTINO SÁNCHEZ "Vint minuts menys. Va bé, va bé". Cartells com aquest que animen els usuaris a tornar al tren llueixen des d'avui a les estacions. Formen part d'una nova campanya amb què Rodalies vol captar els passatgers que els han abandonat fins ara. MANEL NADAL, secretari de Mobilitat "Volem recuperar el 100% i si podem una mica més. S'ha perdut al voltant d'un 15%, és una xifra important. La molèstia de l'intercanvi era rellevant." Aquest tall de tres línies de Rodalies durant una mica més de cinc mesos ha estat per les obres de la nova estació de la Sagrera-Meridiana que s'està construint entre Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf. Els treballs seguiran ara de nit, per no afectar la circulació de trens, i tot apunta que la nova estació estarà enllestida a principis de l'any vinent. I encara més canvis. Amb uns cinc minuts de retard ha arribat aquest matí a plaça de Catalunya el nou tren semidirecte que enllaça Puigcerdà amb Barcelona. El comboi redueix en uns 45 minuts el trajecte. NÚRIA MARTÍNEZ "Si arribem a menys 10, serà un èxit. Si arribem a menys cinc, serà un fracàs. Avui hem arribat tard, per tant, un fracàs!" Avui hi han viatjat 90 persones. Si la línia es consolida, la Generalitat estudiarà ampliar-la als caps de setmana.

Les obres  han acabat abans del previst i la circulació de trens pel centre de la ciutat s’ha reobert una setmana abans de la data fixada. Així, a partir d’avui, els trens de les línies R3 (l’Hospitalet-Puigcerdà per Vic), R4 (Sant Vicenç de Calders-Manresa per Vilafranca del Penedès) i R7 (l’Hospitalet-Martorell per Cerdanyola-Universitat) han recuperat el seu recorregut habitual i els usuaris ja no han de fer transbords al metro. Aquest matí, però, hi havia pocs passatgers que hi feien el recorregut.

El servei es va interrompre el 28 de març a causa de les obres de construcció de l’estació de la Sagrera-Meridiana, que permetrà connectar les línies R3, R4 i R7 de rodalia amb les línies L1, L5 i L9/10 de metro.

10 combois més de metro

També la resta de transport públic torna avui als horaris habituals després del període estival en què les freqüències s’amplien. Aquest any, el servei d’autobusos compta amb una oferta similar a la de la temporada passada. Uns 900 vehicles circularan a l’hora punta del matí per les 106 línies de la xarxa bàsica. Pel que fa al metro, el servei també recupera l’horari d’hivern amb una xarxa ampliada. Ara, hi ha 10 trens més que l’any passat gràcies a la posada en marxa de la línia 9/10 i la prolongació de les línies 2 i 5.